به گزارش سایت خبری پرسون، حمید شکری خانقاه در سمینار "وفاق ، هوش اخلاقی و اعتماد "در وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گفت : برای ایجاد وفاق ملی و تعمیم آن در سازمانها، برای ایجاد یک محیط کار آرمانی، ما علاوه بر بازسازی اعتماد، باید به گسترش و توسعه "شعاع اعتماد" با تقویت هوش اخلاقی همت گماریم.
لازم است همه مدیران و مسئولان برای "تحقق وفاق ملی ، علاوه بر اعتماد سازی در تمام لایه های اجتماعی، بر گسترش "شبکه اعتماد" تمرکز کنند. در سازمان ها "فرهنگ اعتماد متقابل" ایجاد شود و اعضا با تکیه بر هوش اخلاقی و معنویت سازمانی، از اطلاعات، هنجارها و ارزشهای مشترک در تبادلات، تعاملات و ارتباطات خود بهرهمند شوند.
نویسنده کتاب برنامه ریزی راهبردی ارتباطی در روابط عمومی در این سمینار تخصصی بر وفاق ملی و سازمانی، هوش اخلاقی و اعتماد برای افزایش سرمایه اجتماعی تأکید کرد و ادامه داد: "گروههای اجتماعی دارای سطح معین و مشخصی از "شعاع اعتماد" هستند که میزان و گستره مشارکت، همکاری، اعتماد و وفاق میان اعضای آن سازمان را تعیین می کند. لذا توسعه "شعاع اعتماد" نقش چشمگیری در تسهیل فرآیندها و کاهش هزینههای تبادلات و تعاملات و ارتباطات سازمانی دارد."
این استاد دانشگاه در ادامه گفت: برنامه ریزی راهبردی ارتباطی برای فرهنگسازی و ارتقای سرمایه اجتماعی، باید با تکیه بر توسعه ارتباطات و گسترش شتابان شبکههای ارتباطی اعتماد محور صورت بگیرد تا موجب انسجام درونی، افزایش مشارکت و تقویت همکاری میان اعضا سازمان و توسعه شعاع اعتماد شود؛ به گونه ای که گروههای مختلف همدیگر را بپذیرند و برای همدلی و همراهی داوطلبانه با یکدیگر اعلام آمادگی کنند.
هشدار درباره تله اجتماعی:
حمید شکری خانقاه به عنوان هشدار خطاب به مدیران گفت: همه مدیران آگاه باشند در"سازمان مربوطه اگر میزان سرمایه اجتماعی و مولفه های آن پایین باشد، در معرض خطر جدی گرفتار شدن در وضعیت نامطلوبی به نام "تله اجتماعی" قرار خواهند گرفت.!! "تله اجتماعی به عنوان آفت وفاق ملی، کاهش سرمایه اجتماعی، عدم اعتماد متقابل، عدم مشارکت در تحقق برنامه های سازمانی، رواج فساد اقتصادی-اداری، همراه با ترس و بی اطمینانی میان مردم ، کارکنان و جامعه را به دنبال دارد؛ گرفتار شدن در این وضعیت خطرناک باعث افسردگی سازمانی و انزوای اجتماعی شده و چالش اصلی در مسیر تحقق "وفاق ملی" خواهد بود.
در ادامه این سمینار تخصصی، حمید شکری خانقاه بر نقش مدیریت ارتباطات در توسعه شبکه های ارتباطی، شیوه های اقناع و متقاعد سازی، راهکارهای کاریزمای سازمانی و راهکارهای راهبردی اعتماد سازی با تاکید بر معنویت سازمانی و هوش اخلاقی تاکید کرد.
منبع: پرسون