طرز تهیه موچی بازاری روی گاز

موچی، شیرینی سنتی ژاپنی است که از برنج چسبناک تهیه می‌شود. بافت نرم و چسبنده و طعم شیرین آن، موچی را به یک دسر محبوب تبدیل کرده است.
تصویر طرز تهیه موچی بازاری روی گاز

به گزارش سایت خبری پرسون، موچی، یکی از شیرینی‌های سنتی ژاپن است که از برنج مخصوص موچیگومه تهیه می‌شودو بافتی کش‌دار و نرم دارد، موچی نه‌تنها یکی از تنقلات محبوب روزمره شناخته می‌شود بلکه از آن در جشن‌ها و مراسم سنتی ژاپنی استفاده می‌شود. با گسترش فرهنگ ژاپنی در سراسر جهان، موچی به یک انتخاب جذاب برای دوستداران شیرینی در سراسر جهان تبدیل شده است.

در ایران نیز شیرینی موچی پرطرفدار است و بسیاری از افراد به خصوص نوجوان ها تمایل به مصرف و تهیه این نوع شیرینی دارند. موچی در طعم های مختلفی وجود داشته و گاهی به جای میوه، شکلات، مارشمالو، نوتلا یا کره بادام زمینی برای فیلینگ وسط می توان از بستنی در تهیه آن استفاده نمود. طرز تهیه موچی بستنی آسان بوده و در این دسر، یک توپ بستنی داخل یک لایه نازک و کش‌دار از خمیر موچی بسته‌بندی می‌شود.

اگر علاقمند به یادگیری طرز تهیه موچی ایرانی، طرز تهیه موچی ساده کره ای هستید با این بخش از آموزش شیرینی پزی نمناک همراه شوید تا علاوه بر پاسخ به سوال مواد لازم موچی چیست، طرز تهیه موچی شکلاتی، طرز تهیه موچی ساده، طرز تهیه موچی روی گاز، طرز تهیه موچی بدون فر و... را بیاموزید.

طرز تهیه موچی با آرد گلوتینوس

آرد گلوتینوس یا آرد برنج شیرین که به عنوان آرد موچی نیز شناخته می شود، با استفاده از برنج های دانه کوتاه تولید می ‌گردد، چسبناک است و به دلیل بافت بسیار خوبی که دارد برای پخت انواع پیراشکی، انواع نان و شیرینی نیز مورد استفاده قرار می ‌گیرد.

برای تهیه موچی با آرد گلوتینوس به روش زیر عمل کنید:

مواد لازم برای پخت موچی با آرد گلوتینوس

آرد برنج گلوتینوس 1 پیمانه

نشاسته ذرتنصف پیمانه

شکر3 قاشق غذاخوری

نمکنصف قاشق چایخوری

آبدو سوم پیمانه

میوه، شکلات، مارشمالو، نوتلا یا کره بادام زمینی برای فیلینگ وسطبه مقدار لازم

منبع: برترین ها

788031

سازمان آگهی های پرسون