گزارش گلوبال تایمز درباره تبدیل مهدهای کودک به خانه سالمندان در چین

در پی تداوم کاهش تعداد کودکان و افزایش افراد مسن در کشور چین، یک نشریه چینی از تبدیل مهدهای کودک در این کشور به خانه سالمندان خبر داد.
تصویر گزارش گلوبال تایمز درباره تبدیل مهدهای کودک به خانه سالمندان در چین

به گزارش سایت خبری پرسون، کاهش شدید نرخ زاد و ولد و روند افزایشی پیر شدن جمعیت در چین باعث شده است تا بسیاری از مهدهای کودک به خانه‌های سالمندان تبدیل شوند. این تغییرات به دلیل عواملی چون سیاست تک‌فرزندی سابق، افزایش هزینه‌های زندگی و کاهش تمایل خانواده‌ها به داشتن فرزند رخ داده است. با این شرایط، تقاضا برای خدمات نگهداری از کودکان کاهش یافته و نیاز به خدمات مراقبتی برای سالمندان افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، برخی از مهدکودک‌های خصوصی و مراکز خدمات اجتماعی دولتی در سراسر چین، علاوه بر تبدیل شدن به خانه‌های سالمندان، در حال بررسی رویکردی جدید برای مراقبت از سالمندان و کودکان هستند و راه‌حلی «یک مرحله‌ای» قابل توجه برای دو نفر ارائه می‌کنند؛ یکی از بزرگترین چالش هایی که برخی از خانواده های محلی و زوج های کارگر با آن روبرو هستند.

خانه‌های سالمندان نیز که اکنون به جای مهدهای کودک ایجاد می‌شوند، تلاش می‌کنند تا خدماتی مانند مراقبت‌های پزشکی، پشتیبانی روزانه و فعالیت‌های اجتماعی برای جمعیت سالخورده فراهم کنند. این تغییرات همچنین نشان‌دهنده تحولات جمعیتی و اجتماعی در چین است که بر تمام جنبه‌های جامعه از جمله اقتصاد و سیاست تأثیر گذاشته‌اند.

این گزارش اضافه کرد که تبدیل مهدهای کودک به خانه‌های سالمندان نمادی از تغییرات عمیق در ساختار جمعیتی چین است و نیازمند سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های جدید برای مدیریت چالش‌های ناشی از آن خواهد بود.

منبع: ایرنا

763832

سازمان آگهی های پرسون