در واکنش به رواج خرید فلان جنس در ۱۳ صفر و برکت آن:

انسان هزار متر زیر خط فقر باشد بهتراست تا یک میلی متر زیر خط فهم باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مشتاقیان نوشت: چند روزی است که ۱۳صفر یا چهارشنبه آخرماه صفر فلان جنس را بخرید برکت دارد، در جامعه مطرح شده است. همه اینها برپایه سوء استفاده از جهل مردم برای رواج بزینسهای تجاری سرمایه داران است.پس بنابر گفته ی دشمنان مذهب مگر عدد ۱۳ نحس نبود!؟ حالا ۱۳ صفر مایه برکت شد!؟ هیچ شکی نیست که همه این شایعه پراکنی ها و شبهه ها برخواسته از فریب و حیله دشمنان است وگرنه عدد ۱۳ با برکت است.
تصویر انسان هزار متر زیر خط فقر باشد بهتراست تا یک میلی متر زیر خط فهم باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا مشتاقیان دریادداشتی نوشت: یکی از مشکلات فرهنگی جامعه روی آوردن به سمت خرافات است. از دیرباز خرافه و خرافه پرستی میان مردم رواج داشته است.

به طور کلی تعریف خرافه این است که میان دوچیز موضوع که هیچ دلیل عقلی و شرعی ندارد ارتباط برقرار شود. میان دوچیز که دلیل عقلی باشد مانند اینکه: نمک برای فشار خون مناسب نیست. مثال اینکه میان دوچیز که دلیل شرعی باشد اینکه: سخن چینی سبب فشار قبر میشود.

اما مثالهایی مانند اینکه عدد ۱۳ نحس است یا تخم مرغ برای چشم زخم مناسب است یا زمان جاهلیت قبل اسلام معتقد بودند که اگر کسی دندانش افتاد، آن دندان به سمت آفتاب پرتاب شود که جایش در آید و موارد فراوان دیگر که به اشتباه میان مردم جاافتاده همه باطل و نادرست است.

بحث خرافه و خرافات بحث گسترده ای است و از جهت های مختلفی میشود به آن نگاه کرد. از بُعد عقلی یا شرعی یا نظر دانشمندان بزرگ دنیا مانند ولتر که کتاب درباره خرافه و خرافه پرستی نوشته است.

انواع و اقسام خرافات، همه و همه جای بحث دارد ولی آنچه بنده میخواهم عرض کنم دومطلب است:

یکی اینکه، بسیاری از بزینس های تجاری دنیا برپایه ی گمراهی است. یعنی از راه جهل و گمراهی کسب درآمد میکنند. از باب مثال آن شخص کارخانه دار لوازم آرایشی بهداشتی یا تولید کننده بزرگ لباس در دنیا، باید به هر روشی که شده در هرجای جهان، همه مردم با سلیقه های مختلف و عقاید گوناگون را به سمت خرید جنس خود جهت دهد.

از این رو با روشهای متفاوت وارد میشود. تاقبل از ماه محرم لباس مشکی رنگ عشق بود و جنتلمن بودن به مشکی معرفی میشد ولی نزدیک محرم مشکی لباس افسردگی ها معرفی شد!!!

یک دلیل این ترویج شایعه و شبهه فروش انواع مدلهای لباس هایی است که در انبارهایشان مانده است.

یا مثلا آنقدر در فیلمها، سریالها و کلیپها بینی و دماغ عمل شده و باریک نشان میدهند که فرد وقتی خودش را جلو آینه میبیند از خود متنفر شود و احساس نیاز به عمل بینی یا چهره و استفاده از لوازم آرایشی کند.

این موارد و بینهایت موارد مشابه کار مافیای رسانه دنیا به دلایل مختلف که یکی رونق پیدا کردن بزینسهای تجاری خودشان است میباشد.

چند روزی است مشابه این حالت رخ داده است که ۱۳صفر یا چهارشنبه آخرماه صفر فلان جنس را بخرید برکت دارد یا فلان جنس را بخرید وکجا بگذارید تا گران شود یا سرمایه دار میشوید و فلان کالا را به فلان شکل تهیه کنید چه اتفاق خوش یُمنی برایتان رخ میدهد، همه اینها برپایه سوء استفاده از جهل مردم برای رواج بزینسهای تجاری سرمایه داران است.پس بنابر گفته ی دشمنان مذهب مگر عدد۱۳ نحس نبود!!!؟؟؟ حالا ۱۳ صفر مایه برکت شد!!!!!!؟؟؟ هیچ شکی نیست که همه این شایعه پراکنی ها و شبهه ها برخواسته از فریب و حیله دشمنان است وگرنه عدد ۱۳ بابرکت است.

۱۳رجب ولادت امیرالمومنین یا ۱۳معصوم مرد داریم. چطور تا دیروز چهارشنبه سیدها را میگفتند دیوانه میشوند! حالا چهارشنبه پایانی ماه صفر مایه ی برکت شد!!؟؟؟

عاشوراء چهارشنبه بود. از آن به بعد اهلبیت و بازماندگان از کربلاء هفته گرد عاشوراء را هرچهارشنبه عزاداری وگریه میکردند. بنی امیه آمدند و جا انداختند که بنی هاشم(سادات) ۴شنبه ها جِن زده میشوند مطلب ادامه پیدا کرد تا امروز که میان مردم جاافتاده است.

همه اش مکر و خدعه دشمنان است. یا شبهه برکت نَعل اسب که سر درب یا پاشنه ی ورودی برخی خانه ها و مغازه ها هست.منشا آن ده نفرسوارکاری بودند که به اسبهاشون نعل تازه بستند. آنان بیشترین جایزه را از یزید گرفتند و از جهت مالی از فرش به عرش رسیدند. نعل اسبها رو مایه برکت میدانستند!

بنده به طعنه میگویم: بله برکت دارد ولی برای چه کسی؟ یوم تبرک به بنی امیه نه برای من بچه شیعه که پیرو امام حسین (ع)و دینی هستم که وقتی اولین وحی الهی با ۵آیه اول سوره علق نازل شد صحبت از: علم و خواندن و دانش بود.

تعجب اینکه یه عده به طور مستمر در مقابل این صحبتها سر تعظیم فرود می آورند و منتظرند تا چه کسانی چه چیزهایی را جلوه دهند تا آنها مثل آفتاب پرست عمل کنند و تغییر شکل دهند و هماهنگ با رنگ محیط شود ولیکن دریغ از اینکه ما انسان هستیم و آفتاب پرست نیستیم.

چه خوش گفت آن مرد بزرگ:

انسان هزار متر زیر خط فقر باشد بهتراست تا یک میلی متر زیر خط فهم باشد.

741893