در گفتگو با معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد:

تشریح کمیته های شش گانه دهه پایانی ماه صفر

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری گفت: تبلور جلوه‌های فرهنگ میزبانی در تمامی اقدامات ستاد دهه‌ی آخر صفر و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و مجموعه های تولیدی جزو مهم ترین برنامه های کلان مدیریت شهری در دهه پایانی صفر در مشهد است.
تصویر تشریح کمیته های شش گانه دهه پایانی ماه صفر

به گزارش سایت خبری پرسون، جواد کیانی در گفتگو با خبرنگار ما به تشریح اهم فعالیت های شهرداری مشهد در دهه پایانی ماه صفر پرداخت و اظهار داشت: رویکردهای معرفتی و فرهنگی در کلیه اقدامات ستاد پیش بینی شده و در نظر داریم تا با مردمی سازی و جریان سازی خدمت به زائران در رویداد دهه آخر صفر بتوانیم در هم افزایی و تعامل بهینه ظرفیت های مردمی و حاکمیتی نقشی موثر ایفا کنیم.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری با اشاره به ایجاد 6 کمیته تخصصی برای افزایش میزان هماهنگی ها و کیفیت خدمات قابل ارائه به زائران و مجاوران عنوان کرد: کمیته تکریم و استقبال از زائران، کمیته اطلاع رسانی و رسانه، کمیته خدمات شهری، کمیته عمران، حمل و نقل و ترافیک، کمیته نظارت و بازرسی و کمیته حفاظت و حراست 6 کمیته ایجاد شده هستند.

وی با اشاره به رویکرد های کلان و راهبردی ستاد دهه آخر صفر عنوان کرد: هم افزایی و همکاری کلیه ارکان شهرداری مشهد بر محور خرد جمعی در رویداد دهه‌ی آخر صفر، تبلور جلوه‌های فرهنگ میزبانی در تمامی اقدامات ستاد دهه‌ی آخر صفر و بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی و مجموعه های تولیدی جزو مهم ترین برنامه های کلان مدیریت شهری در دهه پایانی صفر در مشهد است.

کیانی با اشاره ارائه خدماتی جهت مشارکت در ارائه خدمات دهه‌ی آخر صفر بیان داشت: وی به تشریح ماموریت ها و وظائف کمیته تکریم و استقبال از زائران پرداخت و گفت: این کمیته شامل شش کارگروه تحت عنوان کارگروه اسکان، مشارکت های مردمی، استقبال از زائران، فرهنگی و هنری، برنامه ریزی و اعتبارات و پشتیبانی تشکیل شده است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری با اشاره به ماموریت های کمیته اطلاع رسانی و رسانه عنوان کرد: در این کمیته سه کارگروه اطلاع رسانی، رسانه و اطلاع یابی تلاش می کنند تا ضمن اطلاع رسانی برنامه های پیش بینی شده زمینه مستند سازی و پوشش خبری را فراهم کرده و در پایان ماه صفر نیز از زائران و مجاوران نظرسنجی های مدنظر را انجام دهند.

وی با اشاره به اهمیت کمیته خدمات شهری بیان داشت: کارگروه ایمنی و مدیریت بحران، بهداشت و سلامت، تامین و توزیع ارزاق، فضای سبز و اطلاع رسانی و مناسبت ها از جمله مهم ترین بخش های این کمیته به شمار می روند.

کیانی با بیان اینکه کمیته عمران، حمل و نقل و ترافیک با دو کارگروه فنی عمران و کارگروه مدیریت حمل و نقل و ترافیک عنوان کرد: ساماندهی و تسهیل حمل و نقل درون شهری و برون شهری، نظارت و ساماندهی بر سرویس دهی قطار شهری، اتوبوسرانی و تاکسیرانی، ساماندهی و نظارت بر پارکینگ های عمومی، ساماندهی ، تسهیل و نظارت بر ترافیک شهری در هسته مرکزی، نظارت و مدیریت ایمن سازی، ساماندهی و محدود سازی کارگاه های عمرانی ادامه دار سطح شهر و مدیریت و نظارت بر فضا آرایی ایستگاهها و نصب بنر های مرتبط از جمله وظائف این کارگروه ها است.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری ادامه داد: کمیته نظارت و بازرسی با هدف ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای امور در بستر ضوابط و مقررات و همچنین کمیته حفاظت و حراست با هدف پیش بینی تدابیر حراستی و پیشگیرانه در خصوص اقدامات ستاد دهه ی آخر صفر از دیگر برنامه ریزی های شهرداری برای اجرای هرچه بهتر برنامه ها در دهه پایاین صفر به شمار می رود.

گفتنی است شهردار مشهد، معاون فرهنگی شهردار، معاون زیارت و گردشگری، معاون خدمات شهری، معاون حمل و نقل و ترافیک، معاون مالی ، پشتیبانی و برنامه ریزی اعضای ستاد دهه پایانی صفر در شهرداری مشهد مقدس را تشکیل میدهند.

740373

مطالب مرتبط