تأکید رئیس دیوان عالی کشور بر اجرای صحیح قانون تعدیل جزای نقدی

رئیس دیوان عالی کشور گفت: تعدیل جزای نقدی در قوانین آیین دادرسی و مجازات اسلامی عنوان گردیده و اخیراً نیز ابلاغ رسمی شده است که از هفتم مردادماه لازم الاجرا می شود.
تصویر تأکید رئیس دیوان عالی کشور بر اجرای صحیح قانون تعدیل جزای نقدی

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت الاسلام و المسلمین منتظری در جلسه هیأت عمومی روز سه شنبه دوم مرداد ماه که با حضور قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد، اظهارکرد: امروز شاهدیم در همه کشورها و اقصی نقاط عالم حتی اروپا و آمریکا ارادتمندان و پیروان مکتب امام حسین(ع) این پرچم را به اهتزاز درآورده اند .

وی گفت: همچنان فضای حزن‌انگیز واقعه دلخراش ایام عاشورای حسینی بر دل‌های ارادتمندان آن حضرت حاکم است. چقدر دشمنان تلاش کردند که نامی و حتی نشانی از قبر امام حسین (ع) نماند و این چراغ را خاموش کنند اما با گذشت چهارده قرن روزبه‌روز برافروخته‌تر می‌شود.

وی گفت: امسال مراسم‌ها و تجلیل از عاشورای امام حسین(ع) در سراسر کشور بسیار چشمگیر برگزار شد و امیدواریم این ارادت هرساله قوی‌تر شود ، مهم آن است که بتوانیم از این محافل معنوی حداکثر بهره را ببریم.

رئیس دیوان عالی کشور اظهارکرد: ممکن است بعضی‌ها هم سوء استفاده‌هایی از مراسم سوگواری امام حسین (ع) داشته باشند چنانچه شاهد بودیم در یکی از مراکز استانها افرادی حریم شکنی نمودند و متأسفانه عده‌ای نیز به حمایت از آنها لب به سخن گشودند که مسبوق به سابقه نبود و به نظر می رسد این حرکت حساب شده به دست دشمن با عوامل نادان و یا غافل انجام شده که قداست عزادارای امام حسین (ع) را مخدوش نمایند .

وی افزود: امام حسین (ع ) کشته راه دین است. امام حسین با مظاهر کفر، نفاق و بی دینی که توسط حکام جور و قدرتمندان شیطانی که می خواستند اساس اسلام را از بین ببرند مبارزه کرد .

حجت الاسلام و المسلمین منتظری اضافه کرد: بنا به فرموده قرآن، مردم گرفتار دنیا و مسائل روز هستند و پابند دنیا می شوند اما انسان نیاز به یک ندای درونی دارد که او را به معنویت می کشاند. وقتی میدان آزمایش الهی پیش می آید، سره از ناسره معلوم می شود و این حقیقت قرآنی است و خداوند انسان را در معرض آزمایش قرار می دهد و باید مراقب باشیم. انشااله که خداوند ما را از راه امام حسین (ع) مسیر و مکتب آسمانی آن حضرت جدا نکند .

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه بر اجرای صحیح قانون تعدیل جزای نقدی تأکید کرد و گفت: تعدیل جزای نقدی در قوانین آیین دادرسی و مجازات اسلامی عنوان گردیده و اخیراً نیز ابلاغ رسمی شده است که از هفتم مردادماه لازم الاجرا می شود.

وی در پایان نکاتی را در این رابطه یادآور و رویه واحد در محاکم را خواستار شد و همچنین اقداماتی که باید صورت گیرد را مطرح نمود و پیشنهاداتی نیز از سوی حاضرین در این جلسه ارائه گردید.

منبع: دیوان عالی کشور

717903