پیام تسلیت رئیس دیوان عالی کشور به خانواده جانباختگان معدن طبس

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به واقعه اسفناک ریزش معدن در طبس گفت: مطلع شدیم در این سانحه تا کنون بالغ بر 50 نفر از کارگران معدن و افراد زحمتکش به رحمت ایزدی پیوسته یا مجروح شده اند که به خانواده های داغ دیده این عزیزان از دست رفته تسلیت و تعزیت عرض میکنم و آرزوی صحت برای سانحه دیدگان این حادثه مؤلمه را از خداوند متعال خواستاریم.
تصویر پیام تسلیت رئیس دیوان عالی کشور به خانواده جانباختگان معدن طبس

به گزارش سایت خبری پرسون، جلسه هیأت عمومی اصراری کیفری دیوان عالی کشور در صبح امروز -سه شنبه مورخ ۳ مهرماه- به ریاست حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، رئیس دیوان عالی کشور، معاونین و قضات شعب کیفری دیوان عالی کشور و نماینده دادستان کل کشور در سالن آیت الله محمدی گیلانی برگزار شد و حجت الاسلام والمسلمین منتظری ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره رزمندگان، ایثارگران و جانبازان، پیروزی رزمندگان جبهه مقاومت در لبنان را از خداوند متعال خواستار شد.

وی با اشاره به واقعه اسفناک ریزش معدن در طبس افزود: مطلع شدیم در این سانحه تا کنون بالغ بر 50 نفر از کارگران معدن و افراد زحمتکش به رحمت ایزدی پیوسته یا مجروح شده اند که به خانواده های داغ دیده این عزیزان از دست رفته تسلیت و تعزیت عرض میکنم و آرزوی صحت برای سانحه دیدگان این حادثه مؤلمه را از خداوند متعال خواستاریم و همانگونه که تأکید شده عزیزان در دستگاه قضایی استان خراسان جنوبی موضوع را پیگیری خواهند کرد و هر مقام یا شخصی در این سانحه قصور داشته به مرجع قضایی معرفی و در چارچوب قانون مجازات شوند و ان شاءالله مسئولین امر در این زمینه به تکالیف خود عمل کنند.

رئیس دیوان عالی کشور با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب جهاد تبیین گفت: اگر در قرآن کریم تورق فرمایید جهاد اکبر که در آیات به آن اشاره شده است، همان جهاد تبیین است و یکایک ما در این زمینه در قبال خانواده و جامعه خود مسئولیم و همه ما باید به این مهم جامه عمل بپوشانیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) به نقل از نبی مکرم اسلام(ص) درباره ارزش جنگ و دفاع مقدس گفت: در کتاب وسائل الشیعه آمده است؛"عَن ابى عَبدِالله(ع) قال، قالَ النَّبى(ص) اُغزُوا تُورِثُوا اَبنَاءَکُم مَجداً"به این معنی کهبجنگید و با جنگیدنتان مجد و عظمت را برای فرزندانتان به ارث بگذارید. جوانان امروز ما ایام جنگ را درک نکردند و حقیقتاً عزیزانی که در دوران دفاع مقدس به شهادت رسیدند، یا جانباز شده و عده ای به اسارت رفتند، خاطراتی همراه با مجد و عظمت برای فرزندان امروز ایران اسلامی به یادگار نهادند که این دستاورد مهمی است و هرچه بکوشیم، نمی توانیم بخش اندکی از رشادت ها و جوانمردی های این بزرگواران را جبران کنیم.

در ادامه جلسه پرونده اصراری کیفری با موضوع قتل عمدی به وسیله اسحله شکاری در دستور کار شعب کیفری هیأت عمومی دیوان عالی کشور قرار گرفت که در این پرونده، اختلاف نظر بین شعب دوم دادگاه کیفری یک استان اصفهان و ششم دیوان عالی کشور مطرح شد.

شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان اصفهان، اقدام به تیراندازی متهم را با استناد به تبصره 2 ماده 302 قانون مجازات اسلامی دفاع مشروع دانسته و متهم را به حبس تعزیری و پرداخت دیه محکوم نموده است، اما شعبه ششم دیوان عالی کشور موضوع را از شمول ماده مذکور خارج دانسته و قتل را عمدی تشخیص داده است.

پس از بحث و تبادل نظر و استماع نظر نماینده محترم دادستان کل کشور، قضات شعب کیفری دیوان عالی کشور، رأی شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان اصفهان را با اکثریت آرا صائب تشخیص دادند.

همچنین در پایان جلسه حجت الاسلام والمسلمین حسینی سید کریمی، معاون قضایی دیوان عالی کشور نیز ضمن ارائه گزارشی از ورودی پرونده ها به شعب دیوان عالی کشور نسبت به افزایش متداوم پرونده های خانواده ابراز نگرانی نمود.

منبع: دیوان عالی کشور

765809

سازمان آگهی های پرسون