چند سوال ساده برای خوب شدن حال بد

در مواقع بسیار زیادی ممکن است حال روحی انسان خوب نباشد، در این اوقات میتوانید با پرسیدن این چند سوال از خودتان ذهنتان را به چالش بکشید و حالتان را بهتر کنید.
تصویر چند سوال ساده برای خوب شدن حال بد

به گزارش سایت خبری پرسون، وقتی به هر دلیل حالمان خوب نیست و وضعیت به گونه دلخواه پیش نمی رود، نمیتوان اجازه داد که شرایط در همان حالت باقی بماند و باید قطعا بدنبال راهی برای بهتر شدن حالمان باشیم. یکی از این راه حل ها، طرح چند سوال و به چالش کشیدن ذهن است که به شیوه ای درست میتواند ما را از این حال نامطلوب جدا کند؛ سوالاتی که در ادامه این بخش می خوانید.

حس واقعی الان من چیست؟ خشم، غم، نگرانی یا...

اولین قدم برای تغییر حال بد این است که حس واقعی خود را بدانید؛ یعنی بدانید که ریشه این حال بد چه حسی است. خشونت یا اضطراب، غم یا دلخوری است که شما را این چنین دچار ناآرامی کرده است تا برای رهایی از آن، کارتان ساده تر باشد.

برای بهتر شدن حالم، چه اتفاقی باید بیفته؟

بعد از آنکه عامل این حال بد را دریافتید، بهتر میتوانید خود را برای رهایی از آن یاری کنید چراکه زمانیکه که عامل مشکل روشن باشد، یافت راه حل برایش بسیار ساده تر است پس خود را از کلاف سردرگم دلیل موود بدتان رها کرده و به سمت حال خوب بروید.

با فراموش و رها کردن چه چیزی حالم بهتر میشه؟

خود شما بهتر از هرکسی میدانید که فکر چه چیز یا چه شخصی ذهنتان را آشفته ساخته، پس بدون تردید و مکث، همان را از افکارتان حذف کرده و خط بزنید تا روح و روانتان سبک تر شود.

انجام بیشتر چه کاری حالم رو تغییر میده؟

به کاری که علاقه دارید بپردازید تا با انجام و تکرارش فکر و ذهن خود را به سمت آرامش ببرید؛ آرامشی که کلید رهایی شما از حال بد و فکر مشغول است.

برای چه چیزهایی باید خوشحال باشم؟

در اوج ناراحتی و ناامیدی، این یادآوری داشته ها و نقاط مثبت زندگی شماست که میتواند قدرت مضاعف برای بازگشت به حال خوب را در شما ایجاد کند. خود را دوست داشته و هرآنچه برایتان ارزشمند است را در ذهنتان مرور کرده و آرام آرام از این حال بد جدا شوید.

کارهایی که باید کنار بذارم چه مواردی هستن؟

نقطه مقابل کارهایی که باید برای خوب شدن حالتان انجام دهید، همان کارهایی هستند که نباید انجام دهید؛ پس بدون آنکه بخواهید کار را برای خود دشوار سازید نبایدهای لیست کارهایتان را مشخص کرده و پیش بروید.

منبع: نمناک

717569