۸۰ درصد این استان را خشکی فراگرفته است

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: 80 درصد از استان خراسان رضوی خشک شده و با این روند، طی 4 سال آینده باید به سمت آب‌ شیرین‌کن روی بیاوریم.
تصویر ۸۰ درصد این استان را خشکی فراگرفته است

به گزارش سایت خبری پرسون، هادی محمدپور در هشتمین همایش گنابادی‌های مقیم سراسر کشور که همه‌ساله به همت سرای گناباد در شهرستان گناباد برگزار می‌شود، اظهارکرد: در شهرستان گناباد و بجستان، ظرفیت‌‎های بسیار خوبی داریم که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اگر به دنبال توسعه منطقه هستیم باید بدانیم که این توسعه یکباره محقق نمی‌شود، گفت: فرودگاه گناباد، پروژه‌ای است که بیش از 20 سال قبل کلید خورده و هنوز هم کامل نشده است؛ باید مشکلات فرودگاه را برطرف کنیم و این پروژه را ایمن‌سازی کنیم.

محمدپور با اشاره به پروژه راه‌آهن، افزود: اسناد مناقصه این پروژه در وزارت راه و شهرسازی بارگذاری شده و به زودی شاهد کلنگ‌زنی ایستگاه راه آهن مسیر یونسی به گناباد خواهیم بود.

نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در دولت جدید هم با توجه به اینکه رئیس جمهور از بدنه مجلس است، می‌توانیم در سایه تعاملات، توسعه و ارتقاء شهرستان را در حوزه‌های مختلف با جدیت مضاعف دنبال کنیم.

محمدپور با بیان اینکه در حوزه گردشگری، ظرفیتی مثل «کاخک» در خراسان رضوی نداریم، گفت: با هماهنگی‌های صورت گرفته، به زودی شاهد سفر تولیت معزز آستان قدس به این شهر خواهیم بود.

وی با اشاره به تعداد بالای مهاجران از شهرستان‎‌های گناباد و بجستان به مشهد، افزود: سرمایه این افراد نباید از شهرستان خارج شود و با تکیه بر همین موضوع، موجبات رشد و توسعه را فراهم آوریم و اشتغالزایی برای جوانان شهر را داشته باشیم.

محمدپور بزرگترین و مهمترین مساله در گناباد و بجستان را موضوع «آب» دانست و اظهارکرد: دشت‌های «عمرانی» و «گیسور» هرساله حدود 25 سانتی‌متر افت می‌کند؛ دبی 447 حلقه چاه سطح گناباد هم هرروز درحال کاهش یافتن است و سالانه 63 میلیون مترمکعب آب برداشت می‌شود.

وی با بیان اینکه 80 درصد از خراسان رضوی خشک شده و با تداوم این روند، ظرف 4 سال آینده باید به آب شیرین‌کن روی بیاوریم، گفت: در شهرستان گناباد 7 حلقه چاه دیگر نیاز داریم و همین کمبود آب موجب شده که از سرمایه‌گذاری در حوزه صنایع وابسته به آب دوری کنیم.

لازم به ذکر است هشتمین گردهمایی در شهر مقدس کاخک گناباد با محوریت وحدت و همدلی برای فردای بهتر برگزار گردید و همچنین اشخاصی به نمایندگانی از مناطق مختلف شهرستان با رویکرد آینده سازی و امید برای آینده ای مطلوبتر و حول محور گردشگری شهرستان نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

منبع: پُرسون

706924

مطالب مرتبط