وضعیت آلایندگی هوا در شهرها

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: کاهش آلایندگی در حال رخ دادن است اما نباید اجازه دهیم با استقرار صنایع این وضعیت به حالت قبلی برگردد.

تصویر وضعیت آلایندگی هوا در شهرها

به گزارش سایت خبری پرسون، علی سلاجقه در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا با تاکید بر اینکه تا آخرین لحظه به وظایف خود در قبال سلامتی مردم و محیط زیست عمل می کنیم، از همکاری همه دستگاه ها در این کارگروه تشکر کرد.

وی با تبریک بر دولت جدید و ابراز امیدواری در انجام موفق وظایف محوله تاکید کرد: با توجه به دِینی که به نظام و کشور و شهید جمهور داریم موظفیم مسایل و مشکلات کشور را حل کنیم.

سلاجقه ادامه داد: تکلیف و وظیفه ما این است که از مشکلات مردم در این زمینه بکاهیم و امیدوارم مصوبات کارگروه ملی بخش عمده این مسایل را حل کند.

همچنین حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این جلسه با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی در سال های اخیر بر مساله تاثیر آلودگی هوا بر گسترش بیماری ها در بین مردم کلانشهرها بسیار تاکید داشته است، گفت: اگر از محل مسئولیت های اجتماعی هزینه‌ای برای طرح مطالعات در خصوص تبعات بهداشتی و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا انجام گیرد مهم و ضروری به نظر می رسد.

مدیر کل محیط زیست استان مرکزی در این جلسه بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۲ روز هوای پاک در شهر اراک داشتیم این در حالیست که در سال گذشته فقط یک روز هوای پاک را در شهر اراک تجربه کردیم.

یوسف یوسفی با تاکید بر اینکه در مجموع ۱۳۷ روز هوای ناسالم در سال گذشته در شهر اراک داشتیم، افزود: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک باید بازنگری شود و در این خصوص قراردادی با دانشگاه اراک برای انجام مطالعات سیاهه انتشار منعقد شده است.

منبع: ایرنا

728748