آیا خوابیدن بدون پتو به کاهش وزن کمک می کند؟

خوابیدن با پتو یا بدون پتو در کاهش وزن تاثیر گذار است؟ شاید این سوال خیلی از شماها نیز باشد جواب سوالتان در این مطلب پیدا خواهد شد.
تصویر آیا خوابیدن بدون پتو به کاهش وزن کمک می کند؟

به گزارش سایت خبری پرسون، بعد از توضیح درمورد اثرات مثبت خوابیدن در اتاق خنک روی خواب راحت و...، این سوال پیش آمد که آیا خوابیدن بدون پتو میتواند منجربه کاهش وزن شود یا نه. در ادامه به تاثیر پتو در کاهش وزن میپردازیم.

پاسخ صریح و مستقیم به این مسئله این است که هیچ مدرک علمی نشان نمی دهد که خوابیدن بدون پتو می تواند به کاهش وزن کمک کند. وزن بدن در درجه اول توسط عواملی مانند رژیم غذایی، فعالیت بدنی، ژنتیک و سلامت کلی تعیین می شود و خواب بدون پتو مستقیماً بر هیچ یک از این عوامل تأثیر نمی گذارد.

درست است که خوابیدن در دمای پایین تر می تواند سرعت متابولیسم بدن را افزایش دهد، ولی این اثر بسیار کم است و بعید است که منجر به کاهش وزن قابل توجهی شود؛ علاوه بر این، خوابیدن بدون پتو می تواند کیفیت و آرامش خواب را مختل کند.

یک برنامه کاهش وزن سالم و پایدار باید به جای تکیه بر عادات خواب، بر یک رژیم غذایی متعادل، ورزش منظم و تغییرات کلی سبک زندگی تمرکز کند.

خوابیدن بدون پتو

چرا با پتو می خوابیم؟

ما به چند دلیل با پتو می خوابیم، از جمله:

تنظیم دما

پتوها به تنظیم دمای بدن ما در هنگام خواب کمک می کنند. پتو به جذب گرما کمک کرده و کاهش دمای بدن در هنگام خواب را جبران می کند.

راحتی

پتو هنگام خواب به شما احساس راحتی و امنیت میدهد و کمک کند تا راحت تر و سریعتر به خواب برویم.

فواید روانشناختی

برخی افراد خوابیدن با پتو را با خاطرات خوش دوران کودکی مرتبط می دانند که می تواند فواید روانی داشته و به خواب بهتر کمک کند.

منبع: نمناک

706246

سازمان آگهی های پرسون