انتخابات ایران در آمریکا برگزار شد

مرحله دوم از چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در ۲۱ ایالت آمریکا و در بیش از ۳۰ حوزه انتخابیه در حال برگزاری است.

تصویر انتخابات ایران در آمریکا برگزار شد

به گزارش سایت خبری پرسون، در ایالت‌های آریزونا، کالیفرنیا، واشنگتن دی‌سی (پایتخت آمریکا)، فلوریدا، جورجیا، ایلینویز، مریلند، میشیگان، مینه‌سوتا، میسوری، نبراسکا، نیوجرسی، نیویورک، کارولینای شمالی، اوهایو، اوکلاهما، اورگان، تگزاس، ویرجینیا، واشنگتن و ویسکانسین، شعبه‌های اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران قرار داده شده است.

رأی‌گیری از ساعت هفت صبح تا ۲۱ به وقت محلی در هر یک از ایالت‌ها انجام می‌شود.

همچنین تعداد زیادی از ایرانیان مقیم کانادا به دلیل اینکه اتاوا اجازه برگزاری انتخابات در کانادا را صادر نکرده است، برای شرکت در انتخابات به ایالات متحده آمریکا سفر کرده‌اند.

وزارت خارجه ایران از طریق سفارت سوئیس در کانادا به عنوان حافظ منافع ایران، تلاش کرد که در کانادا نیز انتخابات برگزار شود اما این تلاش به نتیجه نرسید.

«علی باقری» سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز جمعه گفت: «کانادا که خود را مدعی حقوق بشر می‌داند، در برابر این حق مهم ایرانیان یعنی مشارکت در انتخابات تمام قد ایستاد و اجازه نداد انتخابات در این کشور برگزار شود؛ کشوری که چندی قبل در راستای همپیمانی با صهیونیست‌ها و تروریست‌ها سپاه پاسداران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داد».

باقری همچنین گفت: «تروریست‌ها همواره در مقابل مردم سالاری ایستاده‌اند و کانادا نیز با ۲ اقدام خود یعنی قرار دادن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در لیست گروه‌های تروریستی و عدم اجازه به ایرانیان جهت شرکت در انتخابات و تعیین سرنوشت‌شان در این مسیر حرکت کرد».

تاکنون گزارشی مبنی بر ایجاد ممانعت برای رای دهندگان یا اخلال در نظم برگزاری انتخابات در حوزه‌های انتخابی آمریکا گزارش نشده است.

منبع: ایسنا

705501