کاخ سفید: تصمیمی برای مذاکره با ایران نداریم

سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در پی انتخاب رئیس جمهور جدید ایران با بیان اینکه واشنگتن در حال حاضر تصمیمی برای مذاکره با ایران ندارد، گفت که باید ببینیم رئیس جمهور جدید ایران چه اقدامی می‌خواهد انجام دهد.

تصویر کاخ سفید: تصمیمی برای مذاکره با ایران نداریم

به گزارش سایت خبری پرسون، «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا آمریکا حاضر است مذاکرات پیرامون برجام یا سایر مذاکرات را با توجه به اینکه ایران یک رئیس جمهور جدید دارد، از سر بگیرد؟ گفت: «نه».

در این هنگام خبرنگار از او خواست بلندتر بگوید که او دوباره «نه» خود را تکرار کرد و ادامه داد: ما فقط به این خاطر که ایران یک رئیس جمهور جدید دارد، نمی‌توانیم به مذاکره بازگردیم.

کربی با بیان اینکه تغییری در موضع واشنگتن رخ نداده است، با تکرار مواضع و ادعاهای این کشور علیه ایران مدعی شد: آنها چنان از گروه‌های تروریستی مانند حماس،حزب الله و حوثی ها (انصارالله یمن) حمایت می‌کنند. حوثی ها همچنان به کشتی‌ها در دریای سرخ حمله می‌کند. ایران همچنان به ارسال پهپاد به روسیه جهت استفاده در جنگ اوکراین ادامه می‌دهد. مانند آنچه همین آخر هفته روی داد و … بنابراین پاسخ ما نه است».

منبع: ایرنا

706015