بایدن: شایسته‌ترین فرد برای انتخابات هستم

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در تازه‌ترین مصاحبه‌ای که داشته است از سلامت روانی و جسمانی خود دفاع کرده و مدعی شده که «شایسته‌ترین شخص» برای انتخابات ریاست‌جمهوری است.
تصویر بایدن: شایسته‌ترین فرد برای انتخابات هستم

به گزارش سایت خبری پرسون، «جو بایدن» رئیس‌جمهور ۸۱ ساله آمریکا در مصاحبه با تلویزیون خبری ای‌بی‌سی نیوز دلیل عملکرد ضعیفی که از خود در اولین مناظره انتخاباتی ۲۰۲۴ نشان داد، ناشی از «سرما خوردگی و خستگی» دانست و تاکید کرد که دائما تحت معاینت پزشکی قرار دارد.

بایدن در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا مایل است تحت معاینات پزشکی مستقل که شامل آزمایش‌های شناختی و هم‌چنین مربوط به سیستم اعصاب است قرار بگیرد و نتایج آن را با مردم آمریکا به‌اشتراک بگذارد، گفت: «ببینید، من هر روز تست‌های شناختی انجام می‌دهم. می‌دانید، من نه تنها برای انتخابات کارزار برگزار می‌کنم، بلکه جهان را نیز اداره می‌کنم. اغراق نمی‌کنم اما ما ملت مهم جهان هستیم.»

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن اشاره به جزئیات لحظاتی که با رهبران جهان گفت‌وگو و یا با مسائل مختلفی در جهان نظیر گسترش ناتو رایزنی می‌کند، افزود: «روزی نیست که من درباره این تصمیماتی که باید هر روز اتخاذ کنیم، گفت‌وگو نکنم.»

«جو بایدن» به عنوان پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق این کشور روز ۲۷ ژوئن نخستین مناظره انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را برگزار کردند. بایدن در جریان مناظره ۹۰ دقیقه‌ای با ترامپ بارها با مطرح ساختن جملات نامفهوم و نیمه‌تمام و پاره شدن رشته افکارش و سکوت‌های عجیب گاف داد و سردرگم ظاهر شد. این نمایش ضعیف بایدن بعد از سلسله مداوم گاف‌های مکرر او در انظار عمومی در طول دوره ریاست‌جمهوری‌اش که سلامت فیزیکی و ذهنی او را زیر سوال برده بودند زنگ خطر را برای بسیاری از چهره‌های سیاسی دموکرات و جمهوریخواه و مفسران و تحلیلگران در ایالات متحده به صدا در آورده و بسیاری از آنها خواستار انصراف دادن بایدن از رقابت انتخاباتی شدند.

بایدن مجددا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا حاضر است آزمایش‌هایی را به‌طور مرتب انجام دهد، تاکید کرد: «من پیشتر آن‌ها را انجام داده‌ام.»

تلویزیون خبری ای‌بی‌سی به «دونالد ترامپ» حزب جمهوری‌خواه و رقیب بایدن درخواست مصاحبه داده اما تیم او چنین چیزی را رد کرده است.

منبع: ایسنا

705556