گزینه‌های احتمالی جانشینی بایدن در انتخابات آمریکا

نظرسنجی‌های انجام شده توسط یک مرکز مشاوره معتبر در آمریکا نشان می‌دهد «کاملا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق این کشور از گزینه‌های اصلی حزب دموکرات برای جایگزینی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آبان ماه هستند.

تصویر گزینه‌های احتمالی جانشینی بایدن در انتخابات آمریکا

به گزارش سایت خبری پرسون، نظرسنجی یک مرکز مشاوره در میامی فلوریدا نشان می‌دهد که جو بایدن در مقابل دونالد ترامپ از شانس کمتری برای ورود به کاخ سفید برخوردار است ولی همچنان شانس ورود گزینه‌های دیگری از حزب دموکرات به رقابت‌های انتخاباتی وجود دارد.

مرکز مشاوره‌ای بندیکسن و آماندی (Bendixen & Amandi) نتیجه آخرین نظرسنجی خود را در اختیار سایت پولیتیکو قرار داده که نشان می‌دهد بعد از مناظره بایدن و ترامپ، حزب دموکرات نسبت به ترامپ ۴۲ به ۴۳ عقب‌ افتاده است.

طبق این نظرسنجی از ۸۶ درصد رای دهندگان احتمالی که تمام یا بخشی از مناظره را تماشا کردند، فقط ۲۹ درصد گفتند که بایدن ظرفیت ذهنی و استقامت جسمی برای حضور در کاخ سفید برای یک دوره چهار ساله دیگر را دارد. تنها ۳۳ درصد گفتند که وی باید به عنوان نامزد دموکرات‌ها به کار خود ادامه دهد.

بر اساس این نظرسنجی، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور اکنون با ۴۲ درصد به ۴۱ درصد از ترامپ جلوتر است. هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه اسبق و نامزد سال ۲۰۱۶ انتخابات ریاست جمهوری، گزینه‌های جدی دموکرات‌ها برای جانشینی بایدن هستند.

فرناند آماندی، مرکز مشاوره‌ای بندیکسن و آماندی که شرکتش در دو کمپین ریاست جمهوری باراک اوباما، به عنوان مشاور حزب دموکرات فعالیت می‌کرد، می‌گوید که رای دهندگان به طور قابل توجهی در مورد سن بالای بایدن نگران هستند و بعد از پخش مناظره این نگرانی دو چندان شده است.

وی گفت: نظر رای دهندگان درباره هریس و کلینتون شگفت‌انگیز بوده است و بسیاری اعتقاد دارند زوج کلینتون و هریس می‌توانند حزب دموکرات را در مقابل ترامپ نجات دهند.

به گفته آماندی طی این نظرسنجی که از بین یک هزار نفر بین تاریخ ۲ تا ۶ جولای (دوازدهم تا شانزدهم تیرماه) انجام شده، به نظر می‌رسد هرچند بسیاری از رای دهندگان از وضعیت جسمانی بایدن نا امید هستند ولی بسیاری نمی‌خواهند ترامپ دوباره رئیس جمهور شود چون وی را تهدیدی برای دموکراسی می‌دانند.

حدود ۵۳ درصد در نظرسنجی گفتند که رئیس جمهور شدن ترامپ را خطری جدی برای دموکراسی در ایالات متحده می‌دانند، در حالی که ۳۷ درصد گفتند که چنین بیانیه ای لفاظی سیاسی است و بعید است اتفاق بیفتد.

منبع: ایرنا

706159