حمایت آمریکا از اوکراین از زبان جو بایدن

رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (شنبه) پس از دیدار با همتای فرانسوی خود بر حمایت کشورش از اوکراین و سایر متحدان خود تاکید کرد.

تصویر حمایت آمریکا از اوکراین از زبان جو بایدن

به گزارش سایت خبری پرسون، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، امروز (شنبه) گفت که این کشور کمک به اوکراین و متحدان آن را متوقف نخواهد کرد و در غیر این صورت،‌ اروپا به خطر خواهد افتاد.

خبرگزاری اسپوتنیک در یک کنفرانس خبری پس از گفت‌وگو با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در پاریس گفت: آمریکا ثابت‌قدم در کنار اوکراین ایستاده است، ما در کنار متحدان خود ایستاده‌ایم و در کنار فرانسه نیز می‌ایستیم. می‌گویم که ما رهایشان نخواهیم کرد.

بایدن افزود که اگر روسیه موفق شود، تمام اروپا در خطر خواهد بود.

اظهارت بایدن در پی ورود جنگ اوکراین به سومین سال خود مطرح می‌شود.

تشدید عملیات‌های ارتش روسیه در مناطق راهبردی در حالی ادامه دارد که اوکراین با چالش‌هایی از جمله کند بودن روند تحویل تسلیحات و مهمات غربی به کی‌یف، کمبود نیروی انسانی در جبهه‌ها و ضعف استحکامات در مناطق نزدیک به خط مقدم مواجه است.

ارتش روسیه اخیرا، کنترل مناطقی در خارکیف را نیز در دست گرفت.

مقامات و تحلیلگران اوکراینی می‌گویند، ارتش روسیه در حال نهایت بهره‌مندی از ضعف تسلیحاتی اوکراین است و «عجله دارد» که پیش از رسیدن تسلیحات بیشتر غرب به دست کی‌یف، مناطق راهبردی مهمی از خاک اوکراین را تصرف کند که می‌تواند راه‌گشای آنان برای تصرف منطقه گسترده‌تر دونباس باشد.

آن‌ها می‌گویند،‌کرملین پیش از رسیدن کمک‌های تسلیحاتی جدید غرب به اوکراین و کاهش توان توپخانه‌ای خود، «به هر قیمتی» به دنبال تصرفات بیشتر در خاک اوکراین است.

منبع: ایسنا

681618