شهید جمهور الگوی بارز ریاست‌جمهوری

روح‌الله رئیسی عضو هیئت‌علمی دانشگاه پیام‌نور شیراز در یادداشتی تأکید کرد: شهید رئیسی در دوران کوتاه مسئولیت‌های خود، گام‌های بلندی را در این راه برداشتند؛ به‌گونه‌ای که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان منصف اقتصادی، آثار مثبت این اقدامات در آینده ملموس‌تر خواهد بود؛ لذا ضرورت دارد که دولت آینده در امتداد مسیر دولتی باشد که رهبر معظم انقلاب، رئیس شهید آن دولت را الگوی تراز ریاست‌جمهوری نامیدند.
تصویر شهید جمهور الگوی بارز ریاست‌جمهوری

به گزارش سایت خبری پرسون، در خصوص اهمیت حضور مردم در انتخابات و مهم‌تر از آن انتخاب فرد اصلح، مطالب فراوانی در این ایام بیان شده است. آنچه در این نوشته خواهیم گفت؛ نگاهی علمی و منطقی به مسئله انتخابات در دو محور مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح خواهد بود به شهادت اسناد مکتوب و مصور موجود، مردم عزیز ما در طول تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی بارها ثابت کرده‌اند که پای‌کار حفظ ایران اسلامی بوده و هستند.

دشمنان ملت همواره به دنبال انصراف مردم از مشارکت در سرنوشت خود بوده‌اند و متأسفانه در مقاطعی از تاریخ انتخابات شاهد کاهش مشارکت هم بوده‌ایم؛ اما آنچه که مبرهن و واضح است آن است که حتی اکثریت‌قریب‌به‌اتفاق مردمی هم که در انتخابات گذشته یا انتخابات اخیر شرکت نکرده‌اند، نه ضدانقلاب بوده‌اند و نه معارض؛ بنده به‌عنوان یک استاد دانشگاه که سال‌هاست با قشر جوان تحصیل‌کرده مأنوس هستم؛ شهادت می‌دهم که عموم مردم و به‌خصوص جوانان این کشور بر خلاف تبلیغات دروغین دشمنان ملت، عاشق کشور و نظام خود هستند؛ لذا بر نخبگان جامعه فرض است که در فرصت باقیمانده آحاد ملت و به‌خصوص جوانان عزیز را به اهمیت زمانی و مکانی انتخابات پیش رو آگاه نمایند.

هر کس اگر بعد از جهاد تبیین در خصوص اهمیت انتخابات، همت کند و در روز جمعه ۱۵ تیرماه، یک نفر را با خودش برای شرکت در انتخابات همراه سازد، به اصل اولیه و مهم مشارکت حداکثری عمل خواهد شد و بر اساس یک‌ضرب المثل سیاسی که می‌گوید: «سیاستمداران بد را مردمان خوبی انتخاب می‌کنند که در انتخابات شرکت نداشته‌اند»؛ ما نه‌تنها نسبت به انتخاب نادرست خود، بلکه نسبت به عدم انتخاب خود نیز مسئول هستیم.

نکته مهم بعد از مشارکت در انتخابات به‌عنوان یک اصل اولیه و اساسی، توجه به نکات ذیل، انتخاب اصلح را برای همگان هموار می‌سازد.

مسئله اول امروز کشور، اقتصاد و رفع معضلات اقتصادی نظیر تورم، اشتغال و مسکن است که تجربه نشان داده است قفل این مشکلات، صرفاً با کلید مدیران جهادی و باتکیه‌بر ظرفیت‌های اقتصادی داخلی و مدیریت صحیح منابع انسانی و مادی موجود گشوده می‌شود و نه با تسلیم در برابر خواسته‌های ظالمانه دشمنان ملت!

کمااینکه شهید رئیسی در دوران کوتاه مسئولیت‌های خود، گام‌های بلندی را در این راه برداشتند؛ به‌گونه‌ای که بر اساس نظر بسیاری از کارشناسان منصف اقتصادی، آثار مثبت این اقدامات در آینده ملموس‌تر خواهد بود؛ لذا ضرورت دارد که دولت آینده در امتداد مسیر دولتی باشد که رهبر معظم انقلاب، رئیس شهید آن دولت را الگوی تراز ریاست‌جمهوری نامیدند.

هر دو کاندیدای محترم راه‌یافته به‌دور دوم ریاست‌جمهوری دارای سابقه علمی همچنین کارنامه عملی هستند که در کنار سوابق و خدمات ارزشمند آنها بایستی خدمت جهادی و ولایت‌مداری را ملاک قرار دهیم و دراین‌بین، شهید رئیسی بهترین تراز است که ایشان همواره می‌گفتند: «هیچ شأنی برای خودم غیر از خادمی ملت و سربازی رهبر قائل نیستم.»

در آخر رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که ضمن اعتقاد کامل به توانمندی ملت بزرگ و جوانان عزیز کشور، به جایگاه خود به‌عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور نیز باور داشته باشد؛ به‌گونه‌ای که در آینده نگوید: نگذاشتند کار کنم...

منبع: شیرازه

694919