تحقق حکمرانی مطلوب فقط با مشارکت مردم در انتخابات

سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش گفت: حکمرانی مطلوب فقط با مشارکت مردم در انتخابات محقق می‌شود.

تصویر تحقق حکمرانی مطلوب فقط با مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش سایت خبری پرسون، سید جواد حسینی در همایش فرهنگیان خراسان شمالی اظهار کرد: انتخابات فراگیرترین و اثرگذارترین مقوله در زندگی انسان‌ها است.

وی افزود: چه سیاست را دوست داشته باشیم و چه دوست نداشته باشیم، چه با سیاست کار داشته باشیم و چه نداشته باشیم، سیاست به همه افراد جامعه کار دارد و در زندگی آن‌ها تاثیر دارد.

حسینی ادامه داد: سیاست در امید به زندگی افراد، آموزش، درآمد، قدرت خرید، ازدواج، فرزندآوری، مسکن، اشتغال و ...تاثیر دارد و موثرترین و فراگیرترین مقوله در زندگی افراد است و مگر می‌شود آن را نادیده گرفت.

وی بیان کرد: در علم سیاست گفته می‌شود اگر می خواهید حکمرانی مطلوب داشته باشید باید به سه وجه توجه داشته باشید که یکی از آن وجوه، اعتماد مردم است. تا اعتماد مردم به دست نیاید حکومت نمی‌تواند اقتدار داشته باشد. اقتدار مردم پایه است و مردم باید بپذیرند.

سرپرست سابق وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی دیگر از وجوه این است که باید بتواند در سطح بین‌الملل تعامل سازنده را در پیش گیرد.

وی به وجوه سوم نیز اشاره کرد و گفت: در داخل یک جامعه، همه گروه‌ها در سپهر سیاست دیده شود و دیگری را به رسمیت بشناسد و دیگری را نیز ارج بدارد.

حسینی تاکید کرد: حکمرانی مطلوب با مشارکت مردم قابل تحقق است و با احساس مسئولیت تک تک افراد جامعه محقق می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مشکلات جامعه نه تنها با مشارکت نکردن در انتخابات حل نمی‌شود بلکه بیشتر هم می‌شود.

حسینی افزود: بنابراین امروز اگر خواهان حل مشکلات جامعه هستیم باید در انتخابات مشارکت داشته باشیم و پای صندوق‌های رای حضور یابیم.

منبع: ایسنا

693629