پزشکیان به دنبال امنیت فرهنگی معلمان است

وزیر اسبق آموزش و پرورش به ضرورت اصلاح روند و رویکرد گزینشی و امنیتی در خصوص معلمان تاکید کرد و گفت: پزشکیان به دنبال امنیت فرهنگی معلمان به جای فرهنگ امنیتی است.
تصویر پزشکیان به دنبال امنیت فرهنگی معلمان است

به گزارش سایت خبری پرسون، علی اصغر فانی شامگاه یکشنبه در جمع شماری از اعضای ستاد فرهنگیان مسعود پزشکیان در زنجان به اهمیت و تاثیر مشارکت در انتخابات اشاره کرد و افزود: تجربه ثابت کرده قهر با صندوق رای به نفع حریف است بنابراین در انتخابات باید شرکت کنیم و تلاشمان بالا رفتن میزان مشارکت باشد.

وی ادامه داد: قشر فرهنگیان رسالت بیشتری نسبت به سایر اقشار در ترغیب شهروندان به مشارکت در انتخابات دارند چرا که فرهنگیان جزو گروه‌های مرجع جامعه و مورد اعتماد مردم هستند.

فانی تصریح کرد: امام راحل فرمود مراقب باشید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان نیفتد؛ کسانی که جیبشان را پر نکردند اینها محرمند و باید در مصدر امور باشند.

وی با بیان اینکه شعار ما «هر فرهنگی، یک ستاد» است، افزود: ما پول زیادی برای تبلیغ نداریم اما اگر معلم، یک ستاد برای شناساندن پزشکیان برای جامعه باشد، جای خیلی چیزها را پر می‌کند.

فانی گفت: ما پزشکیان را اصلح در بین نامزدها می‌دانیم و مهمتر اینکه دغدغه ما درک اهمیت آموزش و پرورش از سوی رییس جمهور آینده است که این ویژگی در آقای پزشکیان وجود دارد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه کلید توسعه آینده ایران در دستان معلمان است، افزود: معلم در فرآیند آموزش و پرورش رکن اصلی است، بنابراین توسعه ایران در گرو رسیدگی به معلمان است.

وی ادامه داد: «هر معلم یک شغل و یک زندگی عزتمند» شعار مهم دیگر ما بوده و پزشکیان وعده ارتقای شان و جایگاه معلمان را داده است.

فانی به وضعیت اعتباری آموزش و پرورش اشاره و اظهارکرد: باید سهم آموزش و پرورش از بودجه عمومی کشور به میانگین جهانی برسد و آقای پزشکیان این قول را داده‌اند.

وی با بیان اینکه رویکرد گزینشی و امنیتی در آموزش و پرورش باید اصلاح شود، افزود: پزشکیان دنبال امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی است؛ حراست باید مدافع و حافظ معلمان باشد.

وزیر اسبق آموزش و پرورش با بیان اینکه عدالت آموزشی جزو برنامه‌های مهم پزشکیان است، گفت: آقای پزشکیان هیچ پرونده‌ای ندارد و فرد سالمی است؛ امیدواریم با انتخاب ایشان شاهد حل مسایل و مشکلات باشیم.

براساس ماده ۶۶ قانون انتخابات، فعالیت انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری به طور رسمی از تاریخ اعلام اسامی آنان توسط وزارت کشور آغاز می‌شود و تا ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای یعنی ساعت هشت صبح روز پنجشنبه مورخ هفتم تیرماه ۱۴۰۳ پایان می‌یابد.

رای گیری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری جمعه هشتم تیرماه برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

693793