فرمانده نیروی هوایی ارتش:

شرکت در انتخابات هم حق و هم وظیفه است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی در جمع فرماندهان و مسئولان نیروی هوایی ارتش با بیان اینکه شرکت در انتخابات هم حق و هم وظیفه است گفت: مشارکت بالا در انتخابات مانند سنگری مستحکم کشور و ملت را از هر تهدید و آسیبی مصون کند.

تصویر شرکت در انتخابات هم حق و هم وظیفه است

به گزارش سایت خبری پرسون، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش در جمع فرماندهان و مسئولان که در ستاد نهاجا و به صورت وبیناری در سراسر پایگاه‍های این نیرو برگزار شد، با اشاره به این که انتخابات نماد جمهوریت و اسلامیت است گفت: نهاد انتخابات در نظام جمهوری اسلامی ایران، از ارکان اصلی آن است و مقام معظم رهبری (مدظله‍العالی) نیز با بیان اهمیت آن، جمهوریت و اسلامیت نظام را وابسته به انتخابات دانسته‌اند.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر این که مشارکت، اصل کلیدی انتخابات است افزود: در ادوار مختلف انتخابات، رهبر معظم انقلاب بر مسئله حضور پرشور و پررنگ مردم در انتخابات تاکید کرده و اصل کلیدی «مشارکت در انتخابات» را مهم‌تر از اینکه چه کسی انتخاب شود دانسته‌اند. ایشان همواره بر چهار مولفه سلامت، امنیت، مشارکت قوی، و رقابت واقعی در انتخابات تاکید دارند و مشارکت گسترده را نشانه‍ای آشکار از استحکام پایه‌های مردم سالاری اسلامی و دلبستگی همگانی به این موهبت بزرگ پروردگار می‌دانند.

امیر سرتیپ واحدی با اشاره به این که رای مردم تعیین کننده روندهای حاکمیتی است اضافه کرد: برای تبیین اهمیت انتخابات آینده از ابعاد داخلی می‌توان به جایگاهِ راهبردی «رای مردم» به عنوان محوری‌ترین مولفه اشاره کرد. هرچه مشارکت در انتخابات پیشِ ‍رو بالاتر باشد، دولت منتخب با پشتوانه قوی‌تری خواهد توانست به شعارها و وعدهای خود عمل کند. از این رو می بینیم که همواره در انتخابات مختلف دشمنان و گروهک های معاند در پی ناامیدسازی مردم از آینده کشور و تضعیف انتخابات هستند تا کشور را درگیر یک مشارکت ضعیف کنند.

وی ضمن تاکید بر این که مشارکت بالا باعث کاهش تهدیدات است، اظهار کرد: در بُعد خارجی، میزان مشارکت در انتخابات رابطه مستقیم با شدت و ضعف تهدیدات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران دارد. مشارکت ضعیف این استتنتاج و توهم را به دشمن القا می کند که بین مردم و نظام فاصله افتاده است و یکی از نقشه‌های دشمنان همواره برهم زدن و زیر سوال بردن روند انتخابات در کشور بوده است و بالعکس مشارکت بالا همچون سنگری مستحکم کشور و ملت را از هر تهدید و آسیبی مصون می سازد.

فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر این که حضور مردم باعث افزایش قدرت، اقتدار و امنیت ملی است گفت: حضور و مشارکت مردم در انتخابات از لحاظ بین‌المللی نشان دهنده اقتدار ملی و چهره قوی بین‌المللی کشور است. هرچند ابزارهای نظامی، سیاسی، اقتصادی قدرت‌افزا و قدرت‌زا است، اما هیچ‌کدام به اندازه حضور مردم ایجاد قدرت نمی‌کند و این قدرت ملی است که موجب امنیت می‌شود. هرچقدر قدرت ملی تقویت شود دولت‌ها از موضع برتر و بالاتری در در صحنه بین‌المللی برای تحقق و دفاع از منافع ملی ایفای نقش خواهند کرد.

سرتیپ واحدی، حضور پرشور را نماد وحدت ملی دانست و بیان کرد: حضور و مشارکت گسترده در انتخابات نشان دهنده وحدت ملی است و این همان چیزی است که نقش بسیار عظیمی در پیروزی و پیشرفت انقلاب و کشور دارد.

فرمانده نیروی هوایی با تاکید بر این که مشارکت در انتخابات زمینه ساز امنیت پایدار و افزایش رفاه است افزود: نظام دارای مقبولیت بالای مردمی، در حوزه داخلی و خارجی به علت دارا بودن ثبات سیاسی از امتیازات گسترده‌تری برخوردار است. از این رو مشارکت بالا در این انتخابات ضمن افزایش امنیت و کاهش چالش های سیاسی باعث افزایش رفاه می شود. حضور حداکثری پشتوانه خدمت‌گزاری مطلوب‌تر مسئولان و تحول در مدیریت است و همچنین موثرترین وسیله برای تحقق آرمان‌ها و خواسته های یک فرد و جامعه است.

وی با اشاره به وظیفه شرکت در انتخابات خاطرنشان کرد: در یک نگاه اسلامی رای دادن صرفا حق نیست که بتوان از آن صرف نظر کرد. بلکه چون انتخابات در میزان رشد و پیشرفت جامعه تاثیرگذار است، لذا شرکت در انتخابات هم حق است هم وظیفه.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با تاکید بر این که مشارکت باعث افزایش اعتبار عمومی جامعه می شود تصریح کرد: شکل‌گیری گفتگوی اجتماعی و مشارکت مردم، اعتماد عمومی را افزایش می‌دهد و باعث مثبت شدن فضا و هم‌افزایی ظرفیت‍‌ها می‌شود. البته مشارکت باید در همه سطوح مانند تصمیم گیری، مطالبه‌گری، نظارت و اجرا دنبال شود و باید مردم مورد اعتماد قرار گیرند تا اعتماد کنند.

منبع: ایسنا

693402