تاکید سرلشکرباقری بر افزایش مشارکت فعال زنان در حوزه دفاع و امنیت ملی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دیدار جمعی از بانوان نماینده مجلس و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای درخواست کرد تا راهکارهای افزایش حضور بانوان در سطوح مختلف حوزه دفاع و امنیت را در دستور کار قرار دهند.
تصویر تاکید سرلشکرباقری بر افزایش مشارکت فعال زنان در حوزه دفاع و امنیت ملی

به گزارش سایت خبری پرسون، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با جمعی از بانوان نماینده مجلس و فعالان فرهنگی و رسانه‌ای دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح پس از استماع دیدگاه‌ها و نظرات، ضمن ابراز خرسندی از حضور بانوان نماینده مجلس و بانوان فعال فرهنگی و رسانه‌ای در ستاد کل و تبریک اعیاد قربان و غدیر، جایگاه زنان را در پیشبرد روند رشد کشور فزاینده دانست و تاکید کرد: رشد چشمگیر حضور زنان در مقاطع تحصیلات عالیه دانشگاهی کشور و تصدی مسئولیت‌های کلیدی در حوزه‌های مختلف، مؤید نگاه راهبردی امامین انقلاب به بانوان است.

سرلشکر باقری بر روشنگری نقش سازنده زنان برای ارکان حاکمیت توسط بانوان نماینده مجلس و فعالان فرهنگی تاکید و تصریح کرد: شما بانوان فرهیخته به عنوان مشاوران اصلی نظام در حوزه زنان باید نقشه راه، راهبردها و راهکارهای اجرایی افزایش سهم بانوان در تمام سطوح حکمرانی کشور را تدوین و ارائه کنید.

وی ادامه داد: حصول این هدف مستلزم کار گسترده تحقیقاتی و پژوهشی در مجامع دانشگاهی و اندیشه‌ورزی است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح مشارکت فعال زنان کشور در جامعه‌پردازی، تمدن‌سازی، افزایش ساختار قدرت کشور، افزایش وفاق ملّی، توسعه فرهنگی، حوزه دفاع و امنیت ملی بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب را حائز اهمیت دانست و آمادگی دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های نیروهای مسلح برای تحقیق و پژوهش در این حوزه را اعلام کرد.

بررسی نقش نهادهای کشوری و لشکری در واکاوی میزان توفیقات و ناکامی‌ها، بخصوص در حوزه بسیج بانوان از دیگر مباحثی بود که در جلسه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بانوان نماینده مطرح شد.

سرلشکر باقری همچنین نسبت به افزایش سهم بانوان در مدیریت کشور از پائین‌ترین سطوح تا مناصب عالی نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان این دیدار از بانوان نماینده و فعالان فرهنگی حاضر در نشست درخواست کرد تا راهکارهای افزایش حضور بانوان در سطوح مختلف حوزه دفاع و امنیت را در دستور کار قرار دهند.

منبع: تسنیم

693699