وزارت صمت مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر کرد؟

به تازگی جدولی با عنوان قیمت‌های خودروهای ایران‌خودرو منتشر شده است که در آن تولیدات این خودروساز با نرخ‌های بالاتری نسبت به گذشته قیمت‌گذاری شده است.
تصویر وزارت صمت مجوز افزایش قیمت خودرو را صادر کرد؟

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس علی‌آبادی در پاسخ به این سوال که آیا خودروسازان به تازگی مجوز افزایش قیمت مجدد دریافت کرده‌اند؟ اظهار داشت: اگر از من بپرسید باید بگویم که ما باید به سمت اقتصاد بازار حرکت کنیم، در اقتصاد بازار دیگر هیچ رانت و انحصاری وجود ندارد.وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: اگر این کار را نکنیم تولید جاذبه نخواهد داشت و تولیدکننده را اجبار می‌کنیم که به قیمت تمام‌شده کالای تولیدی را بفروشد. این موضوع می‌تواند به تولید لطمه بزند و اگر به تولید لطمه وارد شود، زیان‌ بزرگتری در قیمت بازار خواهیم داشت و از آن طرف ممکن است به بازار صدمه جدی‌تری وارد شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر نظام قیمت‌گذاری خودرو و کالاهایی که تابع قیمت‌گذاری است براساس قوانین و قواعدی است که شورای رقابت تعیین می‌کند و ما نیز تابع آن هستیم.

وزیر صمت در پاسخ به این گفته که فهرستی از قیمت محصولات ایران‌ خودرو ویژه خرداد منتشر شده که نسبت به آخرین فهرست اعلامی این خودروساز در تیرماه سال گذشته افزایش زیادی داشته است و آیا این خودروساز اجازه افزایش قیمت داشته است؟ گفت: در رابطه با این موضوع خبری ندارم و باید بررسی کنم.

بنابراین گزارش به تازگی جدولی با عنوان قیمت‌های خودروهای ایران‌خودرو منتشر شده است که در آن تولیدات این خودروساز با نرخ‌های بالاتری نسبت به گذشته قیمت‌گذاری شده است در حالی که از اواخر سال گذشته شاهد روند نزولی قیمت ارز در داخل کشور هستیم.

منبع: فارس

682135