انتشار تعرفه های بازسازی ساختمان در سال 1403

در این مطلب به بررسی هزینه و تعرفه های بازسازی ساختمان در سال 1403 پرداخته شده است و عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت های بازسازی ساختمان بررسی شرح داده شده است.
تصویر انتشار تعرفه های بازسازی ساختمان در سال 1403

به گزارش سایت خبری پرسون، در این مطلب به بررسی هزینه و تعرفه های بازسازی ساختمان در سال 1403 پرداخته شده است و عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت های بازسازی ساختمان بررسی شرح داده شده است.

هزینه بازسازی هر مترمربع آپارتمان در سال 1403

تعرفه های بازسازی ساختمان که طبق معیارها و عوامل مختلف از طرف شرکت های ساختمانی مشخص می‌شود، برای سال 1403 نیز تا حدود زیادی بروز شده است.

طبق بررسی های به عمل آمده، به طور میانگین، هزینه بازسازی یک واحد آپارتمان با کاربری مسکونی، بسته به کیفیت اجرا، کیفیت مصالح و حجم تغییرات، برای هر مترمربع 3 تا 12 میلیون تومان هزینه دربرخواهد داشت. البته در پروژه های به اصطلاح لاکچری، این قیمت بسیار متفاوت خواهد بود.

لازم به ذکر است که هزینه های بازسازی و خدمات ساختمانی، از سوی مراجع دولتی تعیین نمی‌شود و با توجه به تجربه، کیفیت، شهرت و دانش شرکت های ساختمانی، توسط هر شرکت تعیین می‌شود.

هزینه بازسازی خانه برای بخش های مختلف در سال 1403

هزینه بازسازی برای بخش‌های مختلف خانه، کاملا متفاوت است. به طور مثال بازسازی آشپزخانه به خاطر وجود کابینت‌ها، یکی از گران‌ترین بخش‌های بازسازی است. در سال 1403 هزینه بازسازی بخش های مختلف یک منزل مسکونی که حدود 90 مترمربع مساحت دارد، به صورت جدول زیر، توسط ابنیه طراحان نصر، برآورد گردیده و در سایت این شرکت، درج شده است:

تعرفه بازسازی خانه به تفکیک فضاهای مختلف در سال 1403

در جدول بالا، هزینه بازسازی یک خانه با مساحت 90 مترمربع، برای سالن پذیرایی 90 میلیون تومان، آشپزخانه 280 میلیون تومان، دو اتاق خواب 75 میلیون تومان و حمام و سرویس بهداشتی 175 میلیون تومان برآورد شده است. هزینه بازسازی خانه 90 متری موردنظر، در مجموع حدود 620 میلیون تومان خواهد بود. بدیهی است هرچه تغییرات، کیفیت متریال، آیتم‌های سفارشی و... از حالت نرمال بیشتر شود، هزینه بازسازی افزایش خواهد یافت.

تعرفه های بازسازی ساختمان، به صورت تقریبی و برای یک حالت متوسط و استاندارد، از سوی شرکت‌ها تعیین می‌شود تا مخاطب بتواند یک دید کلی نسبت به قیمت‌ها پیدا کرده و با توجه به بودجه‌ای که در اختیار دارد، اولویت بندی کند. مسلما هزینه دقیق بازسازی ساختمان، فقط بعد از بازدید و مشخص‌شدن خواسته افراد قابل ارائه خواهد بود.

هزینه بازسازی ساختمان چگونه محاسبه می‌شود؟

عوامل متعددی می‌توانند بر هزینه‌های بازسازی تاثیر بگذارند که برخی از آنها عبارتند از:

کیفیت مصالح: استفاده از مصالح با کیفیت و برندهای معتبر می‌تواند هزینه‌ها را افزایش دهد اما در عین حال دوام و زیبایی نهایی کار را تضمین می‌کند.

حجم و نوع تغییرات: نوع تغییرات (ساختمانی، تاسیساتی، دکوراسیون) و میزان آن‌ها تاثیر مستقیمی بر هزینه‌ها دارد. تغییرات ساختاری، معمولاً پرهزینه‌تر از تغییرات ظاهری هستند.

کیفیت و تجربه پیمانکار: تجربه و سابقه پیمانکار در اجرای پروژه‌های مشابه، می‌تواند بر هزینه‌ها تاثیرگذار باشد. شرکت‌های با تجربه و معتبر معمولاً هزینه‌های بیشتری درخواست می‌کنند اما کیفیت کار بالاتری ارائه می‌دهند.

محل پروژه: محل جغرافیایی پروژه نیز می‌تواند بر هزینه‌ها تاثیرگذار باشد. به عنوان مثال، هزینه‌های بازسازی در شهرهای بزرگ و مناطق مرغوب معمولاً بیشتر از مناطق دیگر است.

از بین شرکت‌ها و قیمت های مختلف، چگونه انتخاب کنیم؟

برای اینکه از بین شرکت‌های مختلف بازسازی، انتخاب درستی داشته باشید، علاوه بر استعلام قیمت، بهتر است به مواردی مثل مجوز ثبت، گواهینامه‌ها و صلاحیت‌های اجرا، نمونه‌کارها، سابقه همکاری با برندها و شرکت‌های مختلف و... توجه شود.

اینکه یک شرکت ساختمانی با سازمان و مجموعه معتبری همکاری داشته باشد، احتمالا شرکت مورد اعتمادی است؛ چرا که از فیلترهای مختلفی عبور کرده است و برای انتخاب آن مواردی نظیر قیمت، نمونه کار، صلاحیت‌های مختلف و...، بررسی گردیده است.

بازسازی ساختمان‌ها به ویژه در شرایط اقتصادی فعلی، نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و انتخاب هوشمندانه شرکت‌های بازسازی است. با توجه به نوسانات قیمتی و تاثیر عوامل مختلف بر هزینه‌ها، لازم است که پیش از شروع پروژه، تحقیقات کافی انجام دهید و با شرکت‌های معتبر مشورت کنید تا بهترین نتیجه را با هزینه‌ای منطقی به دست آورید.

در ادامه مهمترین مواردی که بهتر است، در انتخاب پیمانکار بازسازی به آن‌ها دقت کنید، شرح داده شده است:

مجوزها و گواهینامه‌ها: اطمینان حاصل کنید که شرکت دارای مجوزهای لازم و گواهینامه‌های مرتبط با صنعت ساخت و ساز (مثل ثبت شرکت، صلاحیت پیمانکاری، صلاحیت ایمنی پیمانکاری و...) باشد.

تجربه: تجربه و سابقه کاری شرکت، یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب شرکت مناسب برای بازسازی است.

نمونه‌کارها: بررسی نمونه‌کارهای شرکت و پروژه‌های قبلی می‌تواند نشان‌دهنده کیفیت کار و توانایی‌های شرکت باشد.

سابقه همکاری با برندها و سازمان‌ها: همکاری با برندها و سازمان‌های معتبر نشان از اعتماد و توانایی شرکت در اجرای پروژه‌های بزرگ و پیچیده دارد.

منبع: ابنیه طراحان نصر

669369