ذکر حاجت روایی فوری؛ بخوانید و شگفت زده شوید/ذکر یونسیه بهترین دعا برای حاجت مهم

به گفته امامان و بزرگان دینی این ذکر یکی از بهترین ذکرها برای حاجت روایی است که بسیار سریع عمل می کند.
تصویر ذکر حاجت روایی فوری؛ بخوانید و شگفت زده شوید/ذکر یونسیه بهترین دعا برای حاجت مهم

به گزارش سایت خبری پرسون، یکی از مجرب ترین ذکرهای حاجت روایی، ذکر یونسیه است که از فضیلت آن هرچه بگوییم کم گفته ایم. ذکر یونسیه به قسمتی از آیه 87 سوره انبیاء "لا إِلهَ إِلاَّ أَنْتَ سُبْحانَکَ إِنِّی کُنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ" گفته می‌شود که به توبه و مناجات یونس پیامبر با خدا درون شکم نهنگ اشاره دارد، معجزه ذکر یونسیه بسیار است، ذکر یونسیه برای گشایش کار، ذکر یونسیه برای حاجت مهم، ذکر یونسیه برای ازدواج، ذکر یونسیه برای پیدا شدن گمشده، ذکر یونسیه برای آزادی زندانی و...خوانده می شود، در این بخش در مورد فضیلت خواندن ذکر یونسیه و طریقه ختم ذکر یونسیه و دلیل اهمیت این ذکر در کلام معصومین، صحبت شده است.

معجزه و فضیلت ذکر یونسیه در احادیث

از پیامبر تاکید شده است که هر مسلمانی برای حاجت خود، این ذکر را بخواند، خداوند خواسته او را برآورده می‌کند. ( کفعمی، المصباح، 1405ق، ص298؛ جوری نیشابوری، قوارع القرآن، 1432ق، ص25)

پیامبر در پاسخ به سوال اصحاب که آیا این دعا تنها برای نجات یونس بود، به ادامه همین آیه قرآن استناد کرد که «و مؤمنان را نیز چنین نجات می‌دهیم.» (جوری نیشابوری، قوارع القرآن، 1432ق، ص24)

از امام صادق(ع) نیز روایت شده است که در شگفتم از کسی که‌ اندوه دارد چگونه به این آیه قرآن «لا إِلهَ إِلَّا أَنْتَ سُبْحانَک إِنِّی کنْتُ مِنَ الظَّالِمِینَ» پناه نمی‌برد در حالی که خداوند در ادامه آیه فرموده است:ما دعای او را پذیرفتیم و او را از اندوه نجات دادیم و مومنان را این گونه نجات می‌بخشیم. ( شیخ صدوق، من لا یحضره الفقیه، 1413ق، ج4، ص393)

ذکر یونسیه

متن عربی ذکر یونسیه

عوارض ذکر یونسیه

اگر ذکری به درستی خوانده و به نیت پاکی ختم شود، هرگز عوارض و تاثیر منفی نخواهد داشت پس نمیتوان گفت، خواندن ذکر یونسیه در شرایط و قواعد توصیه شده، عوارضی به همراه دارد.

ختم ذکر یونسیه برای حاجت

درباره طریقه ختم چهل روزه ذکر یونسیه و یا ختم سه روزه ذکر یونسیه سوالات بسیاری از بخش دین و مذهب نمناک داشتید ولی با بررسی های انجام شده، به منبع موثقی نرسیدیم و تنها موردی که در این مورد عنوان شده بود، 400 مرتبه خواندن این ذکر در سجده بود. بیشتر پیشوایان خواندن این ذکر را در سجده بعد از نماز شب توصیه کرده اند.

زمان خواندن ذکر یونسیه برای حاجت

همانطور که در مطلب زمان خواندن متن دعای عهد هم اشاره شد، اغلب ادعیه در زمان بخصوصی خوانده می شوند؛ درمورد زمان خواندن ذکر یونسیه هم اینطور گفته شده است که در هر زمان می توان این ذکر را گفت اما توصیه شده است بعد از نماز شب و یا بعد از نماز صبح این ذکر را در سجده بگوییم.

ذکر یونسیه از نظر آیت الله بهجت

بزرگان اخلاق و عرفان بر گفتن ذکر یونسیه تأکید بسیار دارند و مداومت بر آن را در هر حال راه‌گشای سالک می‌دانند. (مظاهری، سیر و سلوک، 1389ش، ص114.) آیت الله بهجت، سید علی قاضی طباطبایی عالم و عارف شیعه، سید عبدالکریم رضوی کشمیری، آیت‎ الله انصاری همدانی، علامه طباطبایی و آیت‌الله قاضی ذکر یونسیه را توصیه کرده اند.

منبع: نمناک

610772