معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان کردستان خبر داد؛

معرفی ۵۸ هزار مددجو برای شرکت در دوره‌های نهضت سواد آموزی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کردستان گفت: امسال ۵۸ هزار مددجو را به آموزش و پرورش معرفی کرده‌ایم تا پس از بررسی و تأیید بی‌سوادی، آنها را به دوره‌های نهضت سواد آموزی معرفی کنند.
تصویر معرفی ۵۸ هزار مددجو برای شرکت در دوره‌های نهضت سواد آموزی

به گزارش سایت خبری پرسون، جمال زریان اظهار کرد: ۷۶ مددجوی تحت حمایت این نهاد در سال ۱۴۰۱ موفق به گذراندن دوره‌های سوادآموزی شدند.

وی عنوان کرد: با توجه به اهمیت سواد و تأثیر آن در سرنوشت افراد و و روابط اجتماعی، تفاهم نامه‌ای مابین کمیته امداد و نهضت سوادآموزی برای با سواد کردن مددجویان تحت حمایت منعقد شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد استان کردستان افزود: برای تمام مددجویانی که در دوره‌های سواد آموزی شرکت کنند پرداخت هزینه‌های ایاب و ذهاب، پرداخت هدیه سواد آموزی به مبلغ یک میلیون تومان، اولویت در ارائه خدمات امداد و غیره در نظر گرفته شده است.

زریان گفت: طی سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۶ نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد در سطح استان موفق به دریافت مدرک سوادآموزی شده و با سواد شدند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد کردستان گفت: امسال نیز ۵۸ هزار مددجو را به آموزش و پرورش معرفی کرده‌ایم تا پس از بررسی و تأیید بی‌سوادی، آنها را به دوره‌های نهضت سواد آموزی معرفی کنند.

منبع: مهر

575463