این آدم‌ها را باید از زندگی خود حذف کنید

بازنشستگی زمانی است که همه ما مشتاقانه منتظر آن هستیم؛ دوره‌ای از زندگی که در نهایت می‌توانیم به عقب برگردیم و از ثمره کار خود لذت ببریم. اما بیایید صادق باشیم، همیشه آنقدر که ما تصور می‌کنیم خوشحال‌کننده نیست.
تصویر این آدم‌ها را باید از زندگی خود حذف کنید

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از expert editor، گاهی اوقات، افراد زندگی ما می توانند این مرحله شادی آور را کاهش دهند. حقیقت این است که همه افراد دور و بر ما به آرامش و شادی ما کمک نمی کنند. انواع خاصی از افراد وجود دارند که به طور بالقوه می توانند بازنشستگی شادتری را از ما سلب کنند.

اگر می‌خواهید از سال‌های بازنشستگی خود لذت ببرید، در این مقاله، ۹ نوع از افرادی را که ممکن است بخواهید از زندگی خود حذف کنید، با شما به اشتراک می‌گذاریم. ممکن است سخت باشد، اما ارزشش را دارد.

۱) شاکیان دائمی

بیایید با نوعی شروع کنیم که همه ما بیش از حد با آن آشنا هستیم - شاکیان دائمی. شما آنها را می شناسید، درست است؟ آنها کسانی هستند که همیشه از همه چیز ایراد می گیرند - آب و هوا، غذا، دولت، همسایگانشان.

شکایت کردن می تواند مسری باشد و قبل از اینکه متوجه شوید، در شبکه منفی آنها گرفتار شده اید. این در مورد نادیده گرفتن نگرانی ها یا مشکلات واقعی نیست. این در مورد تمرکز بی وقفه بر روی چیزهای منفی است که لذت زندگی را از بین می برد و باعث می شود دوران بازنشستگی مانند یک دوره طولانی غر زدن به نظر برسد.

در دوران بازنشستگی، شما سزاوار این هستید که اطراف خود را با مثبت اندیشی احاطه کنید، و شاکیان دائمی مانع آن می‌شوند. اگر متوجه شدید که از تعامل با آنها می ترسید یا بعد از هر مکالمه احساس خستگی می کنید، ممکن است زمان آن رسیده که جایگاه آنها را در زندگی خود ارزیابی کنید.

۲) خون‌آشام‌های انرژی

در روانشناسی، خون آشام های انرژی به افرادی اطلاق می شود که انرژی احساسی شما را تخلیه می کنند. آنها پس از هر تعامل احساس خستگی و فرسودگی در شما ایجاد می کنند. برخلاف شاکیان، این افراد ممکن است آشکارا منفی نگر باشند. حتی ممکن است در ابتدا جذاب به نظر برسند. اما نیاز آنها به توجه و اعتبار می تواند بی وقفه و طاقت فرسا باشد.

و نکته اینجاست… بازنشستگی زمانی است که باید انرژی خود را صرف چیزهایی کنید که به شما نشاط می بخشد - کاوش در سرگرمی ها، گذراندن وقت با عزیزان یا صرفاً لذت بردن از اوقات فراغت. اما اگر با یک خون آشام انرژی سر و کار دارید، ممکن است دائماً خسته باشید و نتوانید از این لحظات به طور کامل لذت ببرید.

شناخت این خون آشام های انرژی اولین قدم برای بازیابی آرامش و شادی شماست.

۳) عبوسان خاموش

در حالی که خون آشام های انرژی و شاکیان اغلب به راحتی قابل تشخیص هستند، نوع دیگری از افراد وجود دارد که شناسایی آنها ممکن است چالش برانگیزتر باشد - عبوس خاموش. افراد بی‌صدا می‌توانند به ویژه مشکل ساز باشند، زیرا اغلب نارضایتی خود را آشکارا ابراز نمی‌کنند. در عوض، آنها نارضایتی خود را فقط از طریق اعمال یا اظهار نظرهای منفعلانه-پرخاشگرانه ابراز می کنند.

ممکن است تعجب کنید چگونه کسی که ساکت است می تواند آسیب برساند؟؛ اما باید بدانید که سکوت آنها مسالمت آمیز نیست. مملو از نارضایتی یا انتقاد ناگفته است. این نوع منفی گرایی غیرمستقیم می تواند محیطی ناخوشایند ایجاد کند که با دوران بازنشستگی آرامش بخشی که شما تصور می کردید فاصله دارد.

علاوه بر این، عدم ارتباط مستقیم آنها می تواند منجر به سوء تفاهم و تنش های غیر ضروری شود. این نه تنها انرژی شما را تخلیه می کند، بلکه استرس را نیز به زندگی شما می افزاید. به یاد داشته باشید، ارتباطات باز و مثبت کلید یک رابطه سالم است. اگر در زندگی تان یک عبوس خاموش دارید، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به این موضوع بپردازید یا برای آرامش خاطر خود در طول سال های طلایی خود فاصله بگیرید.

۴) معتادان نوستالژی

آیا تا به حال کسی را ملاقات کرده اید که به نظر می رسد کاملاً در گذشته زندگی می کند؟ معتادان نوستالژی کسانی هستند که مدام خاطرات روزهای خوب گذشته را به یاد می آورند، آنقدر که زندگی در زمان حال را فراموش می کنند. آنها می توانند این احساس را در شما ایجاد کنند که گویی بهترین روزهای شما پشت سر شماست، که دور از واقعیت است.

بازنشستگی به معنای زندگی در گذشته نیست. این در مورد ایجاد خاطرات و تجربیات جدید است. زمان کشف علایق جدید، ملاقات با افراد جدید و لذت بردن از لحظه حال است. در حالی که هیچ ایرادی ندارد که با عشق گذشته را به یاد بیاورید، صرف زمان زیاد برای تمرکز بر آن می تواند مانع از لذت بردن کامل از دوران بازنشستگی شود.

۵) بدبینان

نمی گوییم که ما فقط باید خود را با خوش بینان احاطه کنیم. به هر حال، داشتن یک دیدگاه واقع بینانه و عدم مقابله با چالش هایی که بر سر راه ما قرار می گیرد، مهم است. اما بین واقع بین بودن و بدبین بودن تفاوت وجود دارد. بدبین ها استعداد دیدن بدترین ها را در هر موقعیتی دارند. آنها سریع به مشکلات احتمالی اشاره می کنند و در تشخیص فرصت ها یا راه حل ها کند هستند.

همه ما روزهایی را داریم که به بدبینی متمایل می شویم، اما اگر کسی در زندگی شما وجود دارد که دائماً منفی است، ممکن است زمان آن رسیده که در آن رابطه تجدید نظر کنید. بازنشستگی زمانی برای شادی و خوش بینی است، نه عذاب و غم دائمی.

۶) خودشیفته‌ها

افراد خود شیفته تمایل دارند دنیا را از دریچه علایق و خواسته های خود ببینند. آنها اغلب بر مکالمات تسلط دارند و فضای کمی برای دیگران باقی می گذارند تا افکار یا تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. بازنشستگی باید زمانی باشد که بتوانید افکار، رویاها و تجربیات خود را آزادانه به اشتراک بگذارید. این مرحله ای است که در آن احترام متقابل و درک در روابط حتی مهم تر می شود.

اگر در زندگی خود افراد خود شیفته ای دارید که مکالمات را در انحصار خود قرار می دهند و علاقه کمی به تجربیات شما نشان می دهند، ممکن است زمان آن رسیده که در این روابط تجدید نظر کنید. به هر حال، شما نیز به اندازه آنها شایسته شنیده شدن و ارزش گذاری هستید.

۷) افراد غیرحامی

و در نهایت، مهم‌ترین نوع افرادی که باید در دوران بازنشستگی خود از آنها فاصله بگیرید - افراد غیر حامی. افراد غیرحمایت کننده کسانی هستند که در تشویق یا تصدیق رویاها، اهداف یا دستاوردهای شما ناکام هستند.

بازنشستگی می تواند زمان تغییر و رشد قابل توجهی باشد. ممکن است بخواهید سرگرمی جدیدی داشته باشید، به مکان های جدید سفر کنید یا حتی یک تجارت کوچک راه اندازی کنید. داشتن افرادی که از شما حمایت می کنند و شما را تشویق می کنند می تواند تفاوت را ایجاد کند. اما کسانی که به طور مداوم آرزوهای شما را نادیده می گیرند یا آن را کوچک می شمارند، می توانند بر سال های بازنشستگی شما سایه بیندازند.

اکنون زمان شما برای درخشش و کشف مسیرهای جدید است. شما شایسته احاطه شدن توسط افرادی هستید که شما را بالا می برند و به توانایی های شما ایمان دارند. اگر افرادی در زندگی شما وجود دارند که به طور مداوم از رویاها یا تلاش های شما حمایت نمی کنند، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که نقش آنها در زندگی خود را در حالی که به سمت این مرحله جدید هیجان انگیز پیش می روید تجدید نظر کنید.

آیا برای ایجاد تغییر آماده‌اید؟

شایان ذکر است که قطع رابطه با افراد همیشه آسان نیست، به خصوص اگر آنها سال ها بخشی از زندگی شما بوده باشند، اما مهم است که آرامش و شادی خود را در دوران بازنشستگی در اولویت قرار دهید.

اگر قصد ایجاد برخی تغییرات را دارید، در اینجا چند مورد وجود دارد نکات مهمی که باید در نظر داشت:

ارتباط: قبل از اینکه از کسی فاصله بگیرید، سعی کنید در مورد احساسات خود با او گفتگوی باز و صادقانه داشته باشید.
مرزها: اشکالی ندارد که با افرادی که انرژی یا آرامش شما را تخلیه می کنند، حد و مرز تعیین کنید. شما حق دارید از فضای احساسی خود محافظت کنید.
صبر: چنین تغییراتی زمان می برد. در طول فرآیند با خود صبور باشید.

بازنشستگی یک مرحله زیبا از زندگی است که باید پر از شادی، آرامش و رضایت باشد.

همانطور که به جلو می روید، به یاد داشته باشید که روابطی را انتخاب کنید که شما را بالا می برد، از شما تجلیل می کند و به زندگی شما کمک می کند. به هر حال، این دوران بازنشستگی شماست و شما لیاقت چیزی جز بهترین ها را ندارید.

منبع: همشهری آنلاین

586282