دریافت تسهیلات برای موزه خصوصی خانگی

رئیس اداره میراث فرهنگی ورامین گفت: از کسانی که موزه خصوصی خانگی دارند، می‌خواهیم برای مجوز مجموعه خصوصی به ما مراجعه کنند تا از تسهیلات آن استفاده کنند.
تصویر دریافت تسهیلات برای موزه خصوصی خانگی

به گزارش سایت خبری پرسون، از ورامین، محمدرضا تاجیک رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ورامین عصر امروز در جمع خبرنگاران و در طرح نهضت اطلاع‌رسانی فرمانداری ویژه ورامین اظهار کرد: پنج اقامتگاه در سطح شهر ورامین فعال هستند و چهار اقامتگاه نیز در آینده افتتاح خواهد شد و ۴ مجموعه گردشگری کشاورزی در آینده به ما اضافه خواهند شد.

وی گفت: پنج آژانس مسافرتی، موزه مردم شناسی، یک هتل در شهرستان مجوز فعالیت دارند و از کسانی که موزه خصوصی خانگی دارند می‌خواهیم برای مجوز مجموعه خصوصی به ما مراجعه کنند تا از تسهیلات آن استفاده کنند.

رئیس اداره میراث فرهنگی ورامین، شهرستان ورامین را شهر ملی شیشه و آبگینه معرفی کرد و تصریح کرد: ۵۴ کارگاه و کارخانه شیشه آبگینه با اشتغال 3 هزار نفر مستقیم و 2 هزار غیرمستقیم و صادرات محصولات آن‌ها به هفده کشور آمریکایی و اروپایی و آسیایی ورامین را به شهر ملی شیشه و آبگینه معرفی کرده است و دبیرخانه شیشه و آبگینه در ورامین راه‌اندازی شده است.

تاجیک در خصوص اماکن تاریخی نیز بیان کرد: ثبت ۵۲۰ اثر تاریخی در دشت ورامین صورت گرفته است که ۷۵ عدد آن در ورامین وجود دارند و بعد از مهار کرونا مراجعات ما در حوزه گردشگری به صورت خانوادگی شده است و از دیدن آثار تاریخی در ورامین از این شهر به‌عنوان ایران کوچک یاد می‌شود و برای گردشگران هفده جلسه ورامین شناسی برپا کرده‌ایم و ۸۳ تور گردشگری با بازدید ۷۶۰۰ طی یکسال گذشته انجام شده است.

وی ادامه داد: دوره‌های فصلی صنایع دستی به‌ صورت رایگان و با هزینه اعم از چرم، خراطی و کاشی‌های تزئینی و سنتی انجام داده‌ایم و ۷۰۰ مجوز برای هنرمندان صادر کردیم و مجوز ۵۴ کارگاه نیز در سطح صادر شده است.

رئیس میراث فرهنگی ورامین با اشاره به تقدیر از مشاهیر و هنرمندان بزرگ و کشوری ورامین اظهار کرد: تهیه ۸ مستند از مشاهیر ورامین برای پخش از رسانه‌ ملی را انجام داده ایم و ثبت دو رویداد ملی ورامین شامل جشنواره انار روستای محمد آباد عرب‌ها و راه‌اندازی کاروان اسرای کربلا در سطح شهر ورامین صورت گرفته است.

تاجیک تصریح کرد: برپایی پنج نمایشگاه در برج علاءالدوله از ابتدای سال، نمایشگاه کاشی های سنتی در مسجد جامع، احیای گلیم خشتی و تیر چین روستاهای خالد و سلمان آباد، تهیه اطلس جامع گردشگری ورامین ، احداث موزه جامع و ساختمان میراث فرهنگی در کنار مسجد جامع، راه اندازی کتابخانه ورامین شناسی و راه اندازی شعبه ایران شناسی در ورامین در حال انجام است.

وی در پایان گفت: ۹ پرونده حفاری غیرمجاز در سطح شهرستان ورامین ثبت شده است و 10 سکه مربوط به دوره اشکانیان و 3 تندیس گلی نیز کشف شده و این پرونده‌ها به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است.

منبع: فارس

599021