اعترافات سارق طلاجات در شاهرود؛

بیکاری و مشکلات مالی، انگیزه زورگیری از افراد مسن

در جریان دستگیری یک سارق با اعتراف به سه فقره سرقت طلاجات زنان کهنسال با شیوه زورگیری در شهرستان شاهرود، سارق، انگیزه خود را بیکاری و مشکلات مالی عنوان کرد.
تصویر بیکاری و مشکلات مالی، انگیزه زورگیری از افراد مسن

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ علیرضا شائینی شامگاه گذشته با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی وقوع ۳ فقره سرقت به عنف در سطح شهرستان شاهرود، با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری سارق با سارقان در دستور ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: کارآگاهان زبده شهرستان با استفاده از تکنیک های نوین و هوشمندانه کشف جرم ضمن شناسایی سارق متوجه شدند، متهم با پوشاندن چهره خود با استفاده از یک دستگاه خودرو در ساعات پایانی شب با طعمه قرار دادن افراد کهنسال و تهدید آنان اقدام به سرقت طلاجات کرده و بلافاصله از محل متواری شده بود.

سرهنگ شائینی ادامه داد: ماموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی، موفق به شناسایی مخفیگاه سارق مورد نظر شده و متهم را در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه دستگیر کردند.

سرهنگ شائینی تصریح کرد: سارق ۳۰ ساله ی دستگیر شده برای بررسی بیشتر موضوع به پلیس آگاهی شهرستان منتقل و در بازجوئی های تکمیلی کاراگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی به سه فقره سرقت با شیوه زورگیری از افراد مسن در سطح این شهرستان اعتراف و انگیزه خود را بیکاری و مشکلات مالی عنوان کرد .

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود ضمن اشاره به این موضوع که پرونده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارجاع داده شد ، خاطر نشان کرد: شهروندان در نظر داشته باشند که سارقان افراد کم سن و سال، سالمندان و زنان را بیشتر برای انجام سرقت انتخاب می کنند بنابراین این اقشار حدالامکان در ساعات پایانی روز از تردد در اماکن خلوت و مکانهای مستعد سرقت خودداری کرده و برای جا به جایی داخل و بین شهری از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

منبع: ایسنا

587151