بازگشایی موزه هنرهای تزئینی اصفهان از امروز

مدیر موزه هنرهای تزئینی ایران، با اعلام خبر بازگشایی موزه هنرهای تزئینی اصفهان از هنرمندان دعوت کرد آثار خود را در نمایشگاه موقت این موزه، به صورت رایگان به نمایش بگذارند.

تصویر بازگشایی موزه هنرهای تزئینی اصفهان از امروز

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، راحله یوسفیان مدیر موزه هنرهای تزئینی ایران اظهار کرد: عملیات مرمت موزه هنرهای تزئینی ایران که از سه سال قبل آغاز شده بود، شامل نوسازی و بهسازی تأسیسات مکانیکی موتورخانه، نصب پست برق و تعویض و اصلاح لوله‌های فرسوده می‌شد.

وی ادامه داد: این سه فاز مرمتی با اعتباری بالغ‌بر ۱۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال انجام شد و اکنون، موزه مجهز به سیستم گرمایشی و سرمایشی مناسب، موتورخانه و سیستم برق مجزاست.

مدیر موزه هنرهای تزئینی ایران اعلام کرد که فاز نخست مرمت اضطراری پشت‌بام ضلع شمالی این موزه، توسط گروه امانی اداره کل میراث فرهنگی اصفهان انجام‌شده و در صورت تأمین اعتبار، فاز دوم مرمت نیز به‌زودی آغاز خواهد شد.

یوسفیان خبر داد: با اتمام عملیات مرمت، درهای این موزه از امروز به روی عموم مردم باز می‌شود و آن‌ها می‌توانند هر روز، به‌جز روزهای جمعه از ساعت ۸ تا ۱۳:۳۰ از موزه هنرهای تزئینی اصفهان بازدید کنند.

وی تصریح کرد: در نمایشگاه دائمی موزۀ هنرهای تزئینی ایران، اشیائی مانند زیورآلات، منسوجات، نسخ خطی، مینیاتور، تابلوهای رنگ و روغن، پاپیه ماشه، مینانگاری، ظروف سفالی و دیگر آثار مربوط به دورۀ صفویه، قاجار و معاصر را می‌توان دید.

مدیر موزه هنرهای تزئینی اصفهان، یادآور شد: نمایشگاه موقتی از عکس‌هایی که هولستر از اصفهان گرفته نیز در این موزه برپا شده که نام آن جلوه‌هایی از اصفهان و موضوعش روزمرگی‌های اصفهانی‌هاست.

یوسفیان خاطر نشان کرد: در نمایشگاه موقت موزه، هر ماه میزبان نمایش آثار مختلفی هستیم و از همۀ هنرمندان دعوت می کنیم، در صورتی‌که آثار مرتبط با موضوع این موزه دارند، نمایشگاه خود را به‌صورت رایگان در موزه هنرهای تزئینی اصفهان برگزار کنند.

منبع: ایسنا

350554