رضامراد صحرایی؛

مدرسه مظهر قدرتمندی کشور است

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر مدرسه را قوی کنیم، اقتصاد و فرهنگ نیز پویا، پُرقدرت و قوی خواهد شد، مدرسه مظهر قدرتمندی کشور است؛ بذر قدرت هر ملتی در مدرسه‌های آن کاشته می‌شود.
تصویر مدرسه مظهر قدرتمندی کشور است

به گزارش سایت خبری پرسون، رضامراد صحرایی در پانزدهمین هم‌اندیشی ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش در سالن اجتماعات مرکز رفاهی فرهنگیان قم با اشاره به طرح پیوند مسجد، مدرسه و خانواده اظهار کرد: نقطه تماس کل حاکمیت با خانواده، مدرسه است و مدرسه تنها جایی است که همه مردم کشور فارغ از هر سلیقه و گرایشی فرزند خود را به آن می‌سپارند، اکنون تعداد ۳۶۰۰ مسجد در کشور با مدارس مراودات خوبی دارند.

وی با تاکید بر تمرکز ستاد همکاری‌های حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش بر تحقق پیوند مسجد، مدرسه و خانواده افزود: پیوند این سه نهاد بسیاری از هدف‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را تضمین می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر ضرورت سوق دادن کودکان به سوی مراکز برکت آفرین، تصریح کرد: در سند تحول بنیادین مفاهیم موقعیت و هویت یک مفهوم بسیار راهبردی است.

وی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است که اجرای آن در یک دهه اخیر دستکم ۱۰ بار مورد تاکید قرار گرفته است، چرا که پشتوانه تعلیم و تربیت اسلامی دارد.

صحرایی با بیان اینکه ستاد همکاری‌ها باید همت را برای اتحاد سه عنصر کلیدی مسجد، مدرسه و خانواده ببندد، افزود: آموزش و پرورش در کنار ستاد همکاری‌ها است و وظیفه خود می‌داند که این کار را انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه مدیران باید به جای ساختارسازی، گفتمان‌سازی کنند، گفت: گفتمان اتحاد مسجد، مدرسه و خانواده گفتمان برکت‌آفرین است، زیرا سبب سالم‌سازی جامعه شده و کل کشور از آن بهره‌مند خواهند شد.

وزیر آموزش و پرورش مهم‌ترین نیاز راهبردی کشور در تمام سطوح را اتحاد، انسجام و یکپارچگی دانست و اظهار کرد: هر کسی در مسئولیت خود در حال تلاش است، اما از آنجا که این تلاش‌ها یکپارچه نیست، هنوز به قله نرسیدیم.

وی با تاکید بر اهمیت تقویت مدارس خاطرنشان کرد: اگر مدرسه را قوی کنیم، اقتصاد و فرهنگ نیز پویا، پُرقدرت و قوی خواهد شد، مدرسه مظهر قدرتمندی کشور است؛ بذر قدرت هر ملتی در مدرسه‌های آن کاشته می‌شود.

منبع: ایمنا

586043