به گزارش سایت خبری پرسون، رضامراد صحرایی در دیدار با معلمان عضو سندیکای کشور سوریه، ضمن گرامیداشت یاد شهید حاج قاسم سلیمانی، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی، فصل مشترک و بهانهای ویژه برای نزدیکی دو ملت ایران و سوریه است.
وی در ادامه افزود: به رسمیت شناختن انقلاب اسلامی در همان ابتدا و همراهی در هشت سال دفاع مقدس توسط دولت و ملت سوریه، مواردی است که از سوی ملت شریف ایران فراموش نخواهد شد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیام انقلاب اسلامی به دولتها و ملتها، تصریح کرد: پیام انقلاب اسلامی برای دولتها و ملتهای منطقه و جهان این بود که ظلم نمیکنم و البته ظلم هم نمیپذیرم و این در دو واژه استقلال و آزدی خلاصه می شود.
وی ادامه داد: تحقق هویت، استقلال و آزادی برای حاکمیت و ملت یک کشور وابسته به مدرسه قوی و مختصات این مدرسه نیز در تحقق معلم مستقل و باهویت است.
صحرایی در این نشست پیرامون سند تحول بنیادین، گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی، سند تحول بنیادین را به منظور تحقق تربیت دانش آموزان به صورت چند ساحتی و بر اساس تعلیم و تربیت اسلامی تدوین و تصویب نموده است که بنده نسخه عربی آن را تقدیم شما مهمانان عزیز مینمایم.
وی با اشاره به رویکرد مهارت آموزی به ویژه در دوره دوم متوسطه، اظهار داشت: سیاستی مهم و راهبردی با اهمیت در جمهوری اسلامی مبنی بر هدایت ۵۰ درصد از دانش آموزان دوره دوم متوسطه به سوی هنرستانهای فنی و حرفهای وجود دارد که در وزارت آموزش و پرورش به صورت جدی دنبال میشود.
وی با تاکید بر آموزش های مهارتی در هنرستان ها، افزود: معقتدیم که دبیرستان ها باید دالانی برای آموزش مهارت و ورود به بازار کار باشند نه صرفا مسیری برای ورود به دانشگاه ها.
وی در ادامه تصریح کرد: تاسیس هنرستانهای جوار کارخانه در همین راستا به منظور تحقق آموزش در محیط واقعی کار و آموزش همراه با تولید دنبال میشود.
صحرایی با اشاره به فعالیت قریب به ۱۰ هزار هنرستان در سطح کشور، گفت: برنامه ملی مهارت به منظور آموزش یک مهارت در هر مقطع نیز به صورت ویژه برنامهریزی و در دست اقدام است.
وی با اشاره به زمینههای همکاری افزود: برای تبادل تجربه به ویژه در زمینه آموزشهای مهارتی و هنرستانها که مورد درخواست شما نیز بود، آمادگی کامل داریم تا این مهم در کشور دوست و برادر یعنی سوریه نیز محقق گردد.
وزیر آموزش و پرورش در ارتباط با تحول در برنامه درسی، اظهار داشت: بومی سازی متناسب با نیاز آینده، به روز آوری دانش و مهارتی نمودن دروس از جمله مهمترین مولفه های تحول در برنامه درسی است.
وی در پایان تاکید کرد: اگر مدرسهها در هر کشوری قوی شوند، آینده آن کشور تضمین شده است و مهمترین عامل این اقتدار، معلم است که باید به صورت ویژه برای تربیت، توانمندسازی و بالندگی او برنامهریزی و اقدام کرد.
منبع: ایسنا