سه هزار و ۶۰۰ معلم جدید امسال در آذربایجان‌شرقی شروع به کار کردند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام کرد:  امسال ۷۳۳ هزار دانش آموز و ۴۳ هزار معلم در ۶ هزار مدرسه آذربایجان شرقی به فعالیت آموزشی و تربیتی مشغول هستند.
تصویر سه هزار و ۶۰۰ معلم جدید امسال در آذربایجان‌شرقی شروع به کار کردند

به گزارش سایت خبری پرسون، «مسعود سعادتی» با اشاره به کمبودهای موجود در زمینه معلمان آموزش و پروش کشور و به تبع آن در استان، افزود: امسال سعی کردیم با وجود تمام مشکلات در این زمینه، از راه های مختلف نسبت به تامین نیروی انسانی مورد نیاز اقدام کرده و مانع از بروز مشکلات جدی در این حوزه شویم.

به گفته وی معلمان جدید در آذربایجان شرقی علاوه بر آزمون های استخدامی، از دانشگاه فرهنگیان و نیز خرید خدمت به کار گیری شده اند تا مشکلات نسبت به سال های قبل کاهش یابد.

سعادتی ساماندهی نیروی انسانی در آموزش و پرورش را یکی از مهمترین اقدامات انجام شده در دوره جدید اعلام و اظهار کرد: آذربایجان شرقی جزو پنج استان اول کشور در رابطه با تعداد بازنشستگان معلم است که همه ساله تعدادی از نیروی انسانی موجود از چرخه این مجموعه خارج می شوند و باید به نحوی جای خالی آنها پر شود تا مانعی در مسیر تعلیم و تربیت ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه تعداد کلاس ها و دانش آموزان در سال تحصیلی جدید نسبت به پارسال تفاوت چندانی نداشته است، یادآور شد: این در حالی است که نیروی انسانی خروجی قابل توجه است و همه ساله نیز این امر تداوم دارد.

سعادتی توجه به مقوله های فرهنگی و اجتماعی را یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اعلام و اضافه کرد: بر همین اساس برنامه های مختلف و متنوع از جمله گردهمایی ۱۰ هزار نفری به مناسبت روز دانش آموز در تبریز برگزار شد و به طور مرتب و مستمر در تمام مدارس اجرایی می شود.

وی از راه اندازی مدارس خلاق در آذربایجان شرقی با هدف توسعه و شکوفایی استعدادهای مختلف در میان دانش آموزان خبر داد و افزود: هدف اصلی از ایجاد این مدارس بازپروری و بارورسازی استعدادها و خلاقیت های متنوع در بین دانش آموزان است.

سعادتی با بیان اینکه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی به دنبال الگوسازی در قالب مدارس خلاق است، ادامه داد: در این مجموعه ها از حمایت ها و امکانات زیرساختی استانداری بهره مندی خواهیم شد.

وی بر حمایت رسانه های گروهی از آموزش و پرورش تاکید و اظهار کرد: باید توجه داشت که این مجموعه فراوانی گسترده جمعیتی را شامل می شود که تمام خانوارها در آن سهیم هستند، پس بنا بر همین گستردگی باید مورد توجه نیز قرار گرفته شود تا موامع و مشکلات با بسیج تمام امکانات رفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی تاثیرگذاری رسانه ها در توسعه فرهنگی و اخلاق مداری در بین خانوارها را بسیار مهم و تعیین کننده خواند و گفت: رسانه ها باید آموزش و پرورش را به گفتمان رسانه ای تبدیل کنند تا آینده روشن کشور از همین طریق تضمین شود.

سعادتی از تلاش های خبرنگاران ایرنا برای توسعه استان و انعکاس اخبار و گزارش های آموزش و پرورش قدردانی و اضافه کرد: ایرنا تاثیرگذارترین و موثق ترین نهاد خبری کشور به شمار می رود که بدون پرداختن به مسایل حاشیه ای همواره به دنبال توسعه و رفع مشکلات مردمی است.

امسال ۷۳۳ هزار دانش آموز و ۴۳ هزار معلم در ۶ هزار مدرسه آذربایجان شرقی به فعالیت آموزشی و تربیتی مشغول هستند.

این استان دارای یکهزار و ۲۸۵ مدرسه غیرانتفاعی با ۱۳۰ هزار دانش آموز است.

منبع: ایرنا

548049