انتقاد علی‌اکبر نظری عضو شورای شهر همدان از مدیران:

بی تدبیری مدیران عامل بحران آب همدان است/ دادستان برای ترک فعل مدیران ورود کند

رئیس کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از شرایط بحران کم‌آبی در همدان، گفت: بحران به وجود آمده به دلیل بی تدبیری مدیران استان است که می طلبد دادستان بخاطر ترک فعل این مدیران ورود پیدا کند.
تصویر بی تدبیری مدیران عامل بحران آب همدان است/ دادستان برای ترک فعل مدیران ورود کند

به گزارش سایت خبری پرسون، علی‌اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست‌محیطی و بهداشت شورا که با انتقاد و تذکر به مسئولین و مدیران استان جهت بوجود آمدن بحران آب در شهر چشمه‌ها و قنات‌های پرآب، افزود: متاسفانه بی مبالاتی مدیران و بی‌تدبیری و عدم برنامه‌ریزی درست مدیران عامل بحران کم آبی همدان شده است.

نظری با بیان اینکه بحران آب یک شبه وجود نمی‌آید، اظهار داشت: کم‌آبی و بحران آن ماحصل چندین سال بی‌برنامگی و بی‌تدبیری مسئولین است.

وی با اشاره به دستور مسولین برای تامین آب همدان توسط ذخایر آبی فضای سبز سطح شهر، افزود: این اقدام که فضای سبز را آبیاری نکنند اقدام درستی نیست و طبق قانونی که برای آب‌رسانی و تامین آب جامعه بیان شده است، بر اساس همین قانون برای فضای سبز نیز تاکید شده و از بین بردن تعمدی درختان حکم محاربه داشته و مدیریت ارشد استان باید در این زمینه پاسخگو باشد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با انتقاد از اینکه چرا باید به گونه ای عمل کرد که با بی‎برنامگی وضعیت بحرانی کنونی بوجود آید، اظهار داشت: با عدم برنامه ریزی و بی‌مسولیتی اجازه می‌دهند این بحران به وجود آید سپس برای رفع این بحران جلسه تشکیل می‌دهند وقتی وضعیت بحرانی آب از قبل نیز پیش‌بینی شده و مشخص بوده است بر این اساس باید زودتر تدابیری اندیشیده می‌شد، اقدامات امروز تدبیر نیست بلکه بی‌تدبیری است.

وی با بیان اینکه هنر مدیران این است که بحران را در نطفه خفه کنند، گفت: قطعی چند روزه آب و درگیری مردم با این بحران قابل قبول نیست، چرا اجازه می‌دهند مشکلات حاد شود سپس وارد مرحله رفع مشکل شوند پس معنی مدیریت چیست؟

این عضو شورای اسلامی شهر همدان به مشکلات اقتصادی و مالی کشور نیز اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به این شرایط نباید اجازه داد بحران آب نیز بر آن اضافه شده و به مردم بیشتر فشار وارد شود، عامل این وضعیت مدیران بی‌تدبیری هستند که برای مردم ارزش قائل نیستند.

* مسئولین و نمایندگان مجلس پاسخگو باشند

علی اکبر نظری ادامه داد: بر این اساس مسئولین استان و نمایندگان مجلس هم باید پاسخگوی این شرایط به وجود آمده باشند و خود را کنار نکشیده و سکوت نکنند.

وی با اشاره به تاکید استاندار به آب‌رسانی مناطق مختلف شهر توسط خودروهای آبرسان شهرداری و استفاده از آب فضای سبز اظهار کرد: با این شرایط چرا باید پارک‌ها و فضاهای سبز شهر با تنش بی‌آبی مواجه شود و خودروهای آبیاری به محلات آب‌رسانی کند، این تدبیر و مدیریت نیست مسئولین باید پاسخگو باشند و از مردم عذرخواهی کنند، این به آن معنی نیست که ما مخالف کمک شهرداری به همشهریان باشیم همانطور که در شرایط بحرانی شهرداری همیشه پای کار بوده اما این بی‌برنامگی و بی تدبیری نابودی درختان و فضای سبز شهر را هم تهدید می کند.

نظری افزود: شهرداری با مشکل آب‌رسانی برای آبیاری فضای سبز مواجه است و اکنون به خاطر بی‌تدبیری مدیران استان باید نه تنها این مشکلات آب‌رسانی حل نشود بلکه همین آب‌رسانی حداقلی را نیز تعطیل کنیم، دیواری کوتاه تر از دیوار شهرداری نیست! آیا تنش به وجود آمده باید برای مدیریت شهری باشد؟

وی با بیان اینکه این مدیران همه ادعای تدبیر دارند، گفت: اکنون تدبیر شما کجاست؟ چرا مردم باید این همه فشار را تحمل کنند و مدعیان عذرخواهی اکنون چرا سکوت کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به آلوده شدن آب به دلیل کاهش سطح ذخایر آبی اظهار داشت: آلودگی آب باعث مشکلات سلامت و بهداشت جامعه نیز می‌شود امیدوارم این مشکل حل شود و مسئولین ضمن عذرخواهی پاسخگوی بی تدبیر خود باشند.

412367