خبر خوش وزیر کشور درباره حل مشکل آب در همدان

وزیر کشور ضمن بازدید از خط انتقال آب اضطراری به همدان، بیان کرد: در مرحله اول تا هفته آینده این مشکل به شکل اضطراری حل می‌شود و تا چند هفته آینده به طور کامل حل خواهد شد.
تصویر خبر خوش وزیر کشور درباره حل مشکل آب در همدان

به گزارش سایت خبری پرسون، احمد وحیدی پنج‌شنبه ۱۰ شهریورماه در جریان بازدید از خط انتقال آب اضطراری به همدان، اظهار کرد: متاسفانه مشکل کمبود آب برای مردم شریف همدان ایجاد شده اما در حال حاضر بسیج عمومی انجام شده تا جبران آن صورت گیرد. جبران مشکل آب همدان دو مسیر دارد که یکی تامین آب از سد تالوار است.

وحیدی با بیان اینکه سال‌ها این پروژه متوقف بود، تصریح کرد: خوشبختانه اخیرا با پیگیری استاندار و وزارت نیرو و مسئولان مختلف به طور جدی دنبال شده است تا آب منتقل شود و طبق گزارش‌ها لوله‌گذاری تقریبا به اتمام رسیده و منتظر ایستگاه‌های پمپاژ هستند که آن نیز به اتمام برسد.

وی ادامه داد: در کنار انتقال آب سد تالوار کار خط لوله دیگری که بتواند چرخه دیگری تعریف کند قرار گرفته تا قبل از راه‌اندازی خط اصلی تالوار به آبرسانی بهتر به همدان کمک کند.

وزیرکشور با بیان اینکه این بخش از کار در مراحل پایانی است و در روزهای آینده کار نصب لوله به اتمام خواهد رسید، مطرح کرد: با این اقدام آب می‌تواند جریان پیدا کرده و از سد آبشینه تا تصفیه خانه بهشتی رفته و وارد مدار لوله شهری شود.

وحیدی خاطرنشان کرد: در مرحله اول تا هفته آینده این مشکل به شکل اضطراری حل می‌شود و تا چند هفته آینده به طور کامل حل خواهد شد. مسیر اضطراری با پیش بینی صورت گرفته انجام می‌شود و مسیر اصلی هم از سد تالوار آب پایدار خوبی است که منتقل خواهد شد.

414111