نرخ بیکاری 4 درصد کاهش یافت/ این کاهش در سامانه رصد اشتغال قابل راستی آزمایی است

محمود کریمی بیرانوند معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نرخ بیکاری ۴ درصد ‌کاهش یافت، گفت: این آمار در سامانه ملی رصد اشتغال به صورت شفاف قابل راستی‌آزمایی است و دولت آمار را شفاف اعلام می‌کند.
تصویر نرخ بیکاری 4 درصد کاهش یافت/ این کاهش در سامانه رصد اشتغال قابل راستی آزمایی است

به گزارش سایت خبری پرسون، محمود کریمی بیرانوند عصر امروز در کارگروه اشتغال استان ایلام با اشاره به آخرین آمار مرکز آمار در تابستان 1402‌ اظهار داشت: بررسی این آمار‌ها نشان از چرخش چرخ بازار کار و حرکت به سمت رونق تولید دارد به طوری ‌که در دو سال گذشته حرکت قابل توجه و امید‌بخشی انجام گرفته است.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش برای کاهش نرخ بیکاری را از مصادیق بارز این اقدامات عنوان کرد و افزود: در این دولت به میزان قابل توجهی این میزان کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری حتی در مقایسه‌ با ایام قبل از کرونا نیز روند کاهشی داشته است، تصریح کرد: این میزان نه تنها در سطح کشور بلکه در استان ایلام در این بازه زمانی از 11.8 به درصد 7.7 درصد کاهش یافته است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به 4 درصد متوسط نرخ کاهش بیکاری تصریح کرد: این عملکرد نشان‌دهنده آن است که با انجام اقدامات هدفمند میزان نرخ بیکاری رو به کاهش است و راه حل اثبات این موضوع نیز سامانه ملی رصد اشتغال است.

وی در ادامه با بیان اینکه سامانه رصد حاکمیتی بوده و 21 هزار کاربر دارد،گفت: آمار در این سامانه به صورت شفاف قابل راستی‌آزمایی است و دولت آمار را شفاف اعلام می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به کسب رتبه نخست اشتغال در سطح کشور برابر همین سامانه افزود: این مهم نشان می‌دهد که استان ایلام در راستای اشتغالزایی در حال حرکت است و از متوسط کشوری نیز 15 درصد بالاتر است.

کریمی بیراوند با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان و رتبه اول اشتغال به منزله پایدار بودن شرایط نیست، ادامه داد: با توجه به حجم زیاد عقب‌ماندگی‌ها در 10 سال گذشته، اگر چه اتفاقات خوبی در استان در حوزه اشتغال رقم خورد اما باید برای تحقق تعهد اشتغال ایجاد شده در سال جاری نیز تلاش کرد.

وی با تاکید بر اینکه این مهم جز با تلاش سایر دستگاه‌های اجرایی مربوطه میسر نمی‌شد،خاطر نشان کرد:استان ایلام در جذب اعتبارات موفق عمل کرد و علاوه بر این هم‌افزایی خوب سایر دستگاه‌ها قابل تقدیر است.

منبع: تسنیم

546530

مطالب مرتبط