وزیر صمت خبر داد:

زمینه برای فعالیت و اشتغال جوانان در حوزه های دانش بنیان فراهم است

وزیر‌ صنعت، معدن و تجارت گفت: در راستای دومین سفر رییس‌ جمهور و هیئت همراه طرح های ملی شامل شرکت نتیل پارس، محور طسوج به کوار و طرح تولید شفت‌های صنعتی در‌ مجتمع ذوب آهن پاسارگاد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
تصویر زمینه برای فعالیت و اشتغال جوانان در حوزه های دانش بنیان فراهم است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، وزیر صنعت، معدن و‌تجارت اعلام کرد: طرح توسعه شرکت نیتل پارس توسط وزیر صمت در منطقه ویژه اقتصادی شیراز افتتاح شد.

عباس علی‌ آبادی صبح امروز همزمان با دور دوم سفر ریاست جمهوری و هئیت دولت به استان فارس اظهار داشت: طرح توسعه شرکت نیتل پارس در زمینه تولید انواع کاتالیست‌های ناهمگن(هیتروژن) با در منطقه ویژه اقتصادی شیراز کلید خورد.
وی خاطر‌ نشان کرد: این واحد صنعتی دانش بنیان که در زمینه تولید یکی از محصولات مهم نفتی، فعالیت دارد را نقطه امید برای کشور و استان فارس دانست و بر تاثیر این واحد بر کاهش خام فروشی و حرکت به سمت زنجیره‌های پایین دست از اهمیت ویژه‌ای برخودار است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت تولید کاتالیست‌ها و عوامل موثر بر این فرآیندها، گفت: در این واحد صنعتی، شاهد یک نوع نوآوری، ذوق و سلیقه شیرازی و همچنین کارخانه‌ای مدرن، منطبق با فرهنگ و ادبیات سنتی مردم هستیم.

علی آبادی با بیان اینکه زمینه برای فعالیت و اشتغال جوانان در حوزه‌های دانش بنیان، فراهم است، اظهار داشت: با کمک دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و دانش بنیان به توانیم زیست بومی برای توسعه جوانان آینده فراهم کنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت مقوله بومی سازی در این بخش، اذعان داشت: ورود ما به حوزه کاتالیست‌ها به معنای آن است که به لایه‌های عمیق بومی سازی دست یافته‌ایم و این یک اتفاق مبارک است.

مدیر کل صمت فارس نیز گفت: طرح تولید کاتالیست‌های ناهمگن (هیتروژن) شرکت نیتل پارس با ظرفیت سالیانه ۱۵ هزار تن با میزان سرمایه گذاری ۱۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۴۰ نفر به بهره برداری رسید.
حمیدرضا ایزدی افزود: این واحد صنعتی در راستای خودکفایی و جلوگیری از خروج ارز، تامین نیاز داخلی، توسعه صادرات و همچنین تضمین و دسترسی صنایع داخلی به این کالا به بهره‌برداری رسید.
وی با اشاره به آغاز تولید کالای راهبردی در صنعت نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد و اظهار داشت: کاتالیست‌ها در فرایند تولید بسیاری از محصولات صنعتی نقش دارند و یکی از پرکاربردترین و مهم‌ترین موادی است که امروزه در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد.
این‌ مسئول بیان داشت: کاتالیست‌های هیتروژن به دلیل مزایایی همچون قابلیت بازیابی، کاهش تعداد مراحل تهیه و جداسازی محصول، کاهش مضرات زیست محیطی، قیمت تمام شده به نسبت ارزان‌تر، کاهش آلوده ساختن منابع آبی و به تبع آن اثرات زیست محیطی کمتر در بسیاری از واکنش‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

گفتنی است، در ادامه سفر وزیر صمت از طرح‌های ملی شامل محور طسوج به کوار، تولید انواع شفت‌های صنعتی و الکترود گرافیتی مجتمع صنعتی ذوب آهن پاسارگاد به بهره‌برداری رسید.

533484