وزیر کار با اشاره به تحقق یک میلیون شغل در سال تاکید کرد:

دولت یک درصد نرخ بیکاری را کاهش داد

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی از کاهش نرخ بیکاری در ۲۴ استان کشور خبر داد و گفت: یکی از افتخارات دولت سیزدهم این است که وعده‌ای که درباره ایجاد یک میلیون فرصت شغلی به مردم داده بود، به ثمر نشست و کاهش یک درصدی نرخ بیکاری و افزایش اشتغال پایدار را شاهد بودیم.
تصویر دولت  یک درصد نرخ بیکاری را کاهش داد

به گزارش سایت خبری پرسون، سید صولت مرتضوی در یک برنامه تلویزیونی اظهار کرد: خوشبختانه حسب گزارشی که مرکز آمار ایران ارائه کرده است اول سال ۱۴۰۱ نسبت به سه ماهه اول سال ۱۴۰۰ یک درصد نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده و از ۹.۲ درصد به ۸.۲ درصد رسیده است.
وی افزود: بر اساس برآورد مرکز آمار ایران دولت توانسته یک درصد نرخ بیکاری را کاهش دهد و نرخ بیکاری زنان و فارغ التحصیلان هم نسبت به بهار ۱۴۰۰ کاهش و اشتغال پایدار افزایش داشته است.
وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: یکی از افتخارات دولت سیزدهم این است که وعده‌ای که در خصوص ایجاد یک میلیون شغل و فرصت شغلی به مردم داده بود نتیجه بخش بوده و به ثمر رسیده است.اینکه ادعا کنیم وزارت کار اشتغالزایی کرده اینطور نیست بلکه ما نخ تسبیح هستیم و وزارتخانه‌های متعدد از صمت، وزارت بهداشت و درمان، جهاد کشاورزی، سازمان بهزیستی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان امور استخدامی موثر بودند.
مرتضوی با اشاره به راه اندازی سامانه ملی رصد اشتغال گفت: گزارش‌های رسمی از سامانه رصد موید ایجاد یک میلیون فرصت شغلی است و در آستانه سومین سال آغاز به کار دولت سیزدهم اعلام می‌کنیم که یک میلیون فرصت شغلی به نحو احسن محقق شده و پیش بینی ما این است که این روند حتماً ادامه پیدا می‌کند.
وی فرایند نظارت بر اشتغال ایجادی را به سه شکل پیامکی، تلفنی و حضوری عنوان کرد و گفت: هر اشتغالی که در سامانه ملی رصد اشتغال ثبت می شود ابتدا به صورت پیامکی به مخاطب گزارش می‌شود که مشمول شده و تسهیلات اشتغال دریافت کرده است. به صورت نمونه با بخش قابل توجهی از این موارد تلفنی از سامانه رصد تماس گرفته می‌شود و مرحله سوم به صورت حضوریست که در استان‌ها و شهرستان‌ها به کارگاه‌ها و افراد مراجعه حضوری و صحت سنجی می‌کنند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: خوشبختانه نرخ بیکاری ما در حدود ۱۸ استان به شدت کاهش پیدا کرده است.در ۲۴ استان کشور نرخ بیکاری متعادل داریم و در برخی استانها از جمله ایلام، کرمانشاه، کهکیلویه و بویر احمد و سیستان و بلوچستان با بیکاری شدید روبرو هستیم که با طراحی‌های صورت گرفته و سیاستهای آمایشی که در حال ترسیم است امیدواریم نرخ بیکاری در این استان‌ها متعادل شود.

منبع: ایسنا

507451