ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد توسط جناب هادی درویشوند

هادی درویش وند با ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان مجموعه روان به سامان کار بزرگی برای جامعه ایرانی انجام داد. شاید اگر در جامعه ما تعداد هادی­های درویش وند بیشتر بود امروز مشکلات زیادی در جامعه نداشتیم. این اقدامات انسان­دوستانه و خیرانه به­ حدی بوده که امروز قصد داریم درباره آنها صحبت کنیم.
تصویر ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان از اعتیاد توسط جناب هادی درویشوند

به گزارش سایت خبری پرسون، در مجموعه روان به سامان که موسس آن هادی درویش وند است بسیاری از افراد توانسته­ اند بدون خرج حتی یک ریال اعتیاد خود را نابود کنند و به بدن سلامت پیش از اعتیاد بازگردند. این حمایت­ها پس از ترک هم تمام نمی­شوند. آنها توانسته­ اند یک شغل خوب داشته باشند تا پس از ترک نیز درآمدشان تامین باشد. همراه ما باشید.

روان به سامان، موسسه خیریه مهندس هادی درویش وند

در سال 1383 موسسه خیریه روان به سامان توسط مهندس هادی درویش وند تاسیس شد. مدیریت این مجموعه تا به امروز نیز در اختیار مهندس درویشوند قرار دارد. فعالیت­های این مجموعه خیریه در راستای اهداف انسان­ دوستانه و صلح ­آمیز انجام می­شود. فعالیت­های زیادی زیرنظر این مجموعه درحال انجام است. از جمله این فعالیت­ها می­توان به:

  • حمایت­های مالی و توزیع آذوقه جهت حمایت و توانمندسازی خانواده­های نیازمند (دارای مشکلات جسمانی، اقتصادی، اجتماعی)
  • حمایت از کودکان بی ­سرپرست
  • راه اندازی سیستم اورژانس مددکاری اجتماعی جهت کمک به افراد گرفتار اعتیاد و اشتغال­زایی برای افراد بهبود­یافته
  • ایجاد گرم­خانه برای مردان و زنان بی ­خانمان
  • حمایت از بیماران سرطانی و پرداخت هزینه­های درمان و معیشت آنها
  • و بسیاری امور دیگر

اشاره کرد. باور خیریه روان به سامان این است که می­توان در کمال صداقت به افراد کم­ توان و کم­ برخوردار کمک کرد. همه ما انسان­ها دوست داریم که در جهانی عاری از محرومیت و فقر زندگی کنیم. وجود موسسه ­هایی مثل موسسه روان به سامان باعث می­شود که به این جهان آرمانی نزدیک­تر شویم.

بررسی فعالیت­های خیریه هادی درویش وند

تا به امروز بابت فعالیت­های خیریه مهندس درویش وند تقدیر­های زیادی از وی انجام شده است. تنها با یک جست­جو ساده شما می­توانید ویدیو­های مراسم تقدیر از مهندس درویش وند را ببینید. فعالیت­های خیریه ایشان از زمان تاسیس موسسه روان به سامان آغاز شد و تا به امروز نیز ادامه دارد. بسیاری از افراد به محض این­که نام مهندس درویش وند را می­شوند به یاد خاطرات خود از ایشان میفتند.

از طریق کمک­های مهندس و دست حمایت­گر ایشان بسیاری از افراد توانسته­ اند در شرکت­های خوب و مطرح ایران شغل پیدا کنند و یک زندگی جدید برای خود بسازند. بسیاری از شرکت­ها و کارخانه­ ها که به دلیل ورشکستگی فعالیت­شان تعطیل شده بود به­ دست مهندس درویشوند دوباره بازگشایی شد تا محلی برای اشتغال این افراد باشد.

آزادی زندانیان غیرعمد به ­دست هادی درویش وند

هادی درویش وند در یکی از اقدامات انسان ­دوستانه و خیرخواهانه خود تعدادی از زندانیان غیرعمد را از زندان آزاد کرد. باتوجه به این زندانیان غیرعمد نیز همانند افرادی که از دام اعتیاد رهایی می­جویند به حمایت و مراقبت احتیاج دارند، موسسه روان به سامان این حرمت خیرخواهانه را انجام داد تا چنین افرادی فرصت مجدد برای بازگشت به آغوش خانواده و جامعه خود را داشته باشند.

زندانیان غیرعمد برای جامعه هزینه زیادی دارند. درحال­ حاضر جامعه کفری ایران بیشتر از ظرفیت استاندارد زندان­ها در ایران است. برای جلوگیری از این قضیه بهترین کار کمک موسسات و اشخاصی مثل روان به سامان و مهندس درویش وند است.

اشخاص بهبودیافته به خدمات اجتماعی نیاز دارند

افرادی که برای ترک اعتیاد تحت درمان قرار می­گیرند باید در کنار درمان دارویی از خدمات و حمایت اجتماعی نیز برخوردار شوند. این دسته از افراد در هنگام ترک بسیار آسیب­پذیر هستند. آنها خانواده خود را همراه خود ندارند و در زمان درمان خود را بسیار تنها احساس می­کنند.

این دسته از افراد پس از درمان با مشکلات زیادی روبه­رو خواهند شد. مهم­ترین چیز برای آنها برخورداری از خدمات و حمایت اجتماعی است. موسساتی مثل روان به سامان پس از ترک اعتیاد نیز افراد را به حال خودشان رها نکرده­اند.

هادی درویش وند برای افرادی که پس از ترک به آغوش خانواده خود باز می­گردند شرایطی مهیا کرده تا آنها بتوانند شغل داشته باشند و در زندگی جدید خود از پس مخارج و مشکلات زندگی بربیایند. اشتغال برای این افراد بسیار حائز اهمیت است. چراکه باعث می­شود آنها دیگر فکر اعتیاد به سرشان نزند و به زندگی جدید خود مشغول باشند.

حمایت مالی و اجتماعی از اشخاص بهبودیافته

ممکن است نیاز باشد تا پس از ترک برای این افراد دوره­های خاصی برگزار شود. مهم­ترین مرحله پس از ترک حفظ شرایط است. بار­ها و بار­ها دیده­ایم که افرادی از چنگال اعتیاد رهایی جسته­اند اما به دلیل شرایط بد دوباره به دام این بلای خانمان­سوز گرفتار شده­اند.

تا جایی که امکان دارد باید از چنین افرادی حمایت کرد. در روان به سامان خوشبختانه سطح خوبی از حمایت وجود دارد. بسیاری ذکر کرده­اند که بدون حتی یک ریال به موسسه خیریه روان به سامان مراجعه کردند و توانستند اعتیاد خود را در این مجموعه ترک کنند. هدف اصلی روان به سامان حمایت از چنین افراد و ساخت یک زندگی جدید برای آنها است.

ایجاد اشتغال برای بهبود­یافتگان توسط هادی درویشوند

مهندس هادی درویشوند در سال­های فعالیت خود اقدامات مفید بسیاری برای این افراد انجام داده است. از جمله اقدامات مفید و قابل توجه او می­توان به ایجاد شغل برای این اشخاص پس از مراحل بهبودی اشاره کرد.

بسیاری از کارخانه ­ها و شرکت­ها که به نوعی با هادی درویش وند در ارتباط هستند در این جریان همکاری­هایی داشته ­اند. حتی شرکت­ها و کارخانه­ های ورشکسته و تعطیل دوباره به ­دست حمایتگر درویش وند بازگشایی شدند تا منبع درآمدی این اشخاص باشند.

جمع ­بندی

هادی درویش وند یکی از خیرین مهم ایرانی است که در سال­های فعالیت خود توانسته اشتغال­زایی زیادی داشته باشد. افرادی که از طریق مجموعه روان به سامان اعتیاد خود را ترک کرده ­اند می­توانند از حمایت­ها برخوردار شوند و در زندگی جدید خود یک شغل خوب و آبرومند داشته باشند.

حتی شرکت­ها و کارخانه ­هایی که تعطیل بودند که نیز به ­دست مهندس درویش وند دوباره بازگشایی شدند تا چنین افرادی بتوانند در آنها مشغول باشند و برای خود و خانواده خود درآمدزایی کنند. خوشحالیم که در کشور ما موسسه ­هایی مثل موسسه روان به سامان وجود دارند تا افرادی که از چنگال اعتیاد رها می­شوند بتوانند شانس یک زندگی دوباره را داشته باشند.

507459