به مناسبت هفته ملی سلامت مردان:

چکاپ بالینی رایگان مردان در بیمارستان فوق تخصصی ایرانیان

مدیر گروه اورولوژی خراسان رضوی گفت: به مناسبت روز ملی سلامت مردان، طرح چکاپ بالینی مردان در تنها بیمارستان فوق تخصصی اورولوژی کشور در مشهد به صورت رایگان انجام خواهد شد.
تصویر چکاپ بالینی رایگان مردان در بیمارستان فوق تخصصی ایرانیان

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محمدرضا دارابی محبوب امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سالن جلسات بیمارستان ایرانیان اظهار کرد: جامعه اورولوژی در استان خراسان رضوی با همت بلند خود و همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد توانست بیمارستان تخصصی ایجاد کند و در اولین طرح عمومی خود تلاش می کند تا موضوع سلامت مردان را به جامعه یاداوری کند.

مدیر گروه اورولوژی خراسان رضوی بیان داشت: در روش زندگی انسان ها به دلیل طاقت فرسا بودن بسیاری از کارها مردان عهده دار آن و کارهای سبک تر نیز توسط زنان انجام می شود بنابراین مردان باید توجه بیشتری به بررسی های جسمی و روحی داشته باشند.

وی با بیان اینکه کارهای طاقت فرسا سبب ایجاد آسیب بیشتری برای بدن هستند خاطرنشان کرد:بررسی های صورت گرفته نشان میدهد که بیماری های شغلی و کاری در آقایان شایع تر بوده که بخشی از این بیماری ها به گروه اورلوژی مرتبط می شود.

دارابی محبوب عنوان کرد: بررسی ها و چکاپ های دوره ای می تواند بسیاری از بیماری ها نظیر دیابت پنهان را آشکار و تومور های موجود در بدن را به صورت اتفاقی نمایان کند.

مدیر گروه اورولوژی خراسان رضوی افزود: موضوع چکاپ منظم مختص مردان نیست و در مقابل زنان نیز باید به این مهم توجه بسیار زیادی داشته باشند.

وی تصریح کرد: هفته ملی سلامت مردان تلنگری به جامعه مذکر کشور است تا توجه بیشتری به وضعیت جسمانی و روحی خود داشته و این دو ظرفیت مهم و حیاتی را مورد بررسی قرار دهند.

دارابی محبوب خاطرنشان کرد:تمامی اعضا و جوارح پتانسیل اسیب دیدن را دارند بنابراین واجب است تا موضوع چکاپ دوره ای در خصوص تمامی قسمت های بدن انجام شود.

مدیر گروه اورولوژی خراسان رضوی با بیان اینکه امروز وظیفه درمان بر عهده جامعه پزشکی است گفت: از دیگر وظائف جامعه پزشکی موضوع انتقال دانش در خصوص برخی مسائل مرتبط با سلامت جسمانی به مردم در سطح جامعه است.

وی چکاپ و اسکرین از بدن را یکی از موثرترین روش های پیشگیری از بیماری های داخلی عنوان کرد و افزود: توجه به سلامت مردان سبب ایجاد پشتوانه سالم برای خانواده و کشور می شود

دارابی محبوب خبر داد: با توجه به اهمیت موضوع سلامت مردان، اعضای هئیت مدیره بیمارستان تصمیم به اجرای طرح بررسی و چکاپ مردان در این مکان درمانی گرفتند و بناست تا این طرح روز شنبه 5 اسفند ماه از ساعت 10 الی 12 در محل بیمارستان ایرانیان انجام شود.

وی ادامه داد: چکاپ به صورت رایگان انجام خواهد شد و هدف آن موضوع بررسی، کشف بیماری و پیشگیری سریع در گروه های هدف است.

در ادامه این نشست دکتر علیرضا قناد مدیر بیمارستان ایرانیان اظهار کرد: هدف از برگزاری نشست خبری اطلاع رسانی اهمیت موضوع رسیدگی به وضعیت سلامت جسمانی مردان بوده و امید است تا حد زیادی بتوانیم اهمیت موضوع را سطح جامعه منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد:موضوع هفته ملی سلامت مردان حدود 20 سال است در کشور مورد توجه قرار دارد؛ این موضوع از آنجایی مورد اهمیت است که جامعه ما در حال گام گذاشتن در مسیر افزایش سن بوده و باید در این خصوص فکری اندیشید.

مدیر بیمارستان ایرانیان بیان داشت: بیمارستان فوق تخصصی ایرانیان با کمک بیمارستان علوم پزشکی مشهد ساخته شده و به صورت فوق تخصصی بر موضوع بیماری های مرتبط با مردان و ناباروری فعالیت دارد.

قناد با اشاره به انجام چکاپ رایگان مردان در بیمارستان ایرانیان عنوان کرد: از همه مردانی که به سلامت خود اهمیت میدهند دعوت به عمل می آوریم که در روز شنبه 5 اسفند ماه در این طرح شرکت کرده و سلامت خود را مورد بررسی قرار دهند.

611165