در آینده نزدیک واژه‌های عمه و عمو ناشناخته خواهد شد

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی با اشاره به روند کاهشی جمعیت، گفت: طی یک یا دو دهه آینده نیروی جوان را نخواهیم داشت و برخی سازمان‌های جهانی برای ۸۰ سال آینده جمعیت ایران را ۳۰ میلیون نفر پیش بینی کرده اند. با این وضعیت در آینده نزدیک واژه های عمو و عمه ناشناخته خواهد شد.
تصویر در آینده نزدیک واژه‌های عمه و عمو ناشناخته خواهد شد

به گزارش سایت خبری پرسون، همایش سلامت مردان با محوریت اهمیت سبک زندگی در ناباروری مردان و نقش مردان در ناباروری و پیشگیری از سقط عمدی جنین صبح دوشنبه در تالار حافظ بجنورد برگزار شد.

شاهرخ محمدی، متخصص طب اورژانس و کارشناس ژنتیک و حقوق در این همایش اظهار داشت: سلامت جسمی، جنسی و روانی سه محور اساسی سلامت است.

وی افزود: ایجاد هرگونه اختلال در روند تولید هورمون‌های خاص، مشکلاتی را برای باروری ایجاد می‌کند.

محمدی با اشاره به برخی بیماری‌های تأثیر گذار در قوای جنسی مردان، افزود: اگر رابطه جنسی بدون حفاظت مردی پس از ۱۲ ماه به فرزندآوری منجر نشود، باید به پزشک مراجعه کند.

این کارشناس به اهمیت سبک زندگی در باروری مردان اشاره داشت و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل ناباروری استفاده از سیگار و الکل است زیرا کیفیت اسپرم را به شدت کاهش می‌دهد.

حجت الاسلام احمدی فر، رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی نیز در این جلسه اظهار داشت: آینده کشور به دست افراد جامعه ساخته خواهد شد.

وی نیروی انسانی را عامل پیشرفت کشور عنوان کرد و افزود: طی یک یا دو دهه آینده این نیروی جوان را نخواهیم داشت و برخی سازمان‌های جهانی برای ۸۰ سال آینده جمعیت ایران را ۳۰ میلیون نفر پیش بینی کرده اند.

حجت الاسلام احمدی فر تصریح کرد: با این وضعیت در آینده نزدیک واژه‌های عمو و عمه ناشناخته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به آمار سقط جنین در کشور و حتی جهان، افزود: طبق آمار رسمی در جهان سالانه ۴۵ میلیون جنین کشته می‌شوند.

رئیس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی بیان داشت: طبق آیات قرآن کریم جنین، یک انسان است و سقط جنین قتل محسوب می‌شود.

منبع: مهر

464998