ثبت مکتبی نوین به نام «مکتب مطالبه گری» در دست اصفهانی‌ها

۲۵ آبان ماه ۱۳۶۱ پیکر ۳۷۰ شهید در یک روز در اصفهان تشییع و هزاران دل یک روزه به آتش کشیده شد.
تصویر ثبت مکتبی نوین به نام «مکتب مطالبه گری» در دست اصفهانی‌ها

به گزارش سایت خبری پرسون، مریم ابراهیمی دینانی نوشت: حالا پدر و مادر و فرزندان همین شهدا سال‌هاست که از بی آبی و خشکسالی رنج می‌برند. حق آبه شان را نمی دهند و کار و کسب رونق زندگیشان از دست رفته است.

این روزها مردم اصفهان خیمه در خون دل زده‌اند. تنها چیزی که می‌خواهند حق آبه‌شان است. نه زیاد می‌خواهند و نه سهم خواهی.

فقط حقی را می‌خواهند که بیش از ۵۰۰ سال است برایش سند دارند؛ با تعیین حق آبه توسط دانشمند وقت شیخ بهایی.

رودخانه هزاران سال را خشکاندند تا صنعت گسترش یابد.کشاورزی و گردشگری و هتلداری شهر، قربانی خودخواهی عده‌ای خاص شد.

و حالا فرونشست و ترک خانه‌ها و آثار تاریخی به تهدید جدی‌تری تبدیل شده و می‌رود تا استان اصفهان را از روی نقشه حذف کند.

مردم اما مثل همیشه با متانت« مطالبه‌گری» می‌کنند. اگر تاکنون مکتبی برای موسیقی و آواز و هنر و نقاشی داشتیم اکنون مکتبی به نام« مکتب مطالبه‌گری» را هم به مکتب‌های اصفهان اضافه کنید.

گاهی هر مطالبه‌گری به خشونت و زد و خورد کشیده میشود و یا سیاسی می‌شود تا راهی به جایی نبرد، اما اصفهانی‌ها چون همیشه با تدبیر و درایت‌شان به گونه مطالبه‌گری کرده‌اند که هیچ جای بحث و اما و اگری به مطالبه شان وارد نشود. همانقدر با منطق، همانقدر با متانت.


سال‌ها پیش ماهاتیر محمد، نخست وزیر مالزی، از بنیانگذاران توسعه و رشد اقتصادی مالزی، در سفر به ایران گفته بود اگر مدیریت جاذبه‌های توریستی اصفهان در اختیار ما قرار گیرد سالانه برابر با ارزآوری نفت ایران سودآوری خواهیم داشت.

و حالا با مدیریت ناکارآمد دولتمردان به شهری با بیشترین آمار ام اس در جهان، سرطان، آلودگی، فرونشست و بی آبی و بی رمقی، بی رزق و روزی و بی جانی تبدیل شده‌ایم.

مدیریتی که اتحاد و یکپارچگی را از بین برده و باعث شده تا بین استان‌های همجوار هم شاخ و شانه کشیدن به نمایش گذاشته شود.

مطالبه یک جمعیت ۵ میلیونی به هیچ انگاشته شده و تنها با وعده و وعیدهای بی‌پایه و اساس ۲۰ سال است رونق را از اصفهان گرفتند و حالا این مردم نجیب و صبور و شهیدپرور سال‌هاست بدون سیاسی بازی و توهین و بدون این که حقابه شان را به جریانی ربط بدهند تنها یک مطالبه محیط زیستی حیاتی دارند.

این حجم از متانت و صلح‌آمیزی در رفتار و گفتار و منش بدون هیچ گونه توهین یا تحریکی و یا دادن سرنخی به رسانه‌های معاند باید در تقدیم فعالان محیط زیست تاریخ کشور ثبت و ضبط شود.

مافیای آب با بهره‌بردن‌های کلان از حقابه مردم مظلوم اصفهان سعی در ایجاد درگیری و کدورت بین شهرهای همجوار و ایجاد جنگ آب دارند اما مردم اصفهان هوشیارتر از آن هستند که اجازه بدهند سواستفاده گرهای سودجو، حق را وارونه جلوه دهند و از آن بهره برداری کنند.

سیستم زیبای مطالبه‌گری مردم اصفهان باید به عنوان یکی از مکاتب اصفهان همچون مکتب آواز و موسیقی به نام اصفهان ثبت و ضبط شود.

آن هم مکتب زیبای " مطالبه‌گری" در اوج متانت و اندوه است. این آواز عدالت خواهی مردم نصف جهان به غایت زیباست.

توجه: مطلب مندرج صرفا دیدگاه نویسنده است و رسانه پرسون در قبال آن هیچ موضعی ندارد.

371242