رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه سلسله دیدارها با مدیران ارشد صنعت بیمه:

تقویت عنصر اعتمادسازی، مهمترین رمز رشد صنعت بیمه است

بیمه مرکزی با رویکرد تعامل گرایی و تسهیل گری، راه اندازی نظام خودکنترلی در شرکت های بیمه را در دستور کار خود قرار داده است.
تصویر تقویت عنصر اعتمادسازی، مهمترین رمز رشد صنعت بیمه است

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر علی استادهاشمی که در دیدارهای جداگانه با مدیران ارشد صنعت بیمه سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود:

بیمه مرکزی به عنوان نهاد ناظر بر صنعت بیمه با تقویت نظام نظارتی پیشگیرانه و خودکنترلی در شرکت های بیمه در صدد است، میزان رضایتمندی ذینفعان صنعت بیمه را از خدمات بیمه ای به ویژه در بخش خسارت افزایش دهد.

رئیس کل بیمه مرکزی یکی از مزایای نظام خودکنترلی در شرکت های بیمه را تقویت اعتماد عمومی به خدمات شرکت های بیمه دانست و گفت: اعتماد سازی ارتباط مستقیمی با افزایش رشد بیمه دارد و مدیران ارشد شرکت های بیمه موظفند بر روند ارائه خدمات بیمه‌ای خود به مردم نظارت داشته باشند و نگذارند با قصور و یا سهل انگاری خدشه ای به اعتماد و اطمینان ذینفعان صنعت بیمه وارد شود.

وی در ادامه از همگانی سازی خدمات و محصولات بیمه ای به عنوان یک عزم ملی یاد کرد و گفت: شرکت های بیمه باید با نیازسنجی، بیمه نامه های مورد نیاز زندگی شخصی، اجتماعی و اقتصادی تمام اقشار جامعه را طراحی کنند و این مهم نیازمند مشارکت تمامی ارکان بیمه است.

رئیس کل بیمه مرکزی در بخش دیگری از سخنان خود، راه اندازی و تکمیل صندوق حوادث طبیعی (ساختمان) را از برکات دولت و دستاوردهای ویژه وزیر امور اقتصادی و دارایی، توصیف کرد و گفت: عملکرد صحیح و حرفه ای این صندوق در مواجهه با حوادث طبیعی از ماندگارترین یادگاری های دولت سیزدهم در عرصه خدمات رسانی به آحاد جامعه به شمار خواهد آمد.

وی در ادامه با تاکید بر تقویت اطلاع رسانی در صنعت بیمه گفت: اقدامات خوبی در صنعت بیمه انجام شده اما آن گونه که انتظار می‌رود، اطلاع رسانی کافی صورت نگرفته و باید شرکت های بیمه نسبت به اطلاع رسانی مزایای تهیه بیمه نامه ها به خصوص بیمه تکمیلی حوادث پویا تر عمل کنند .

رئیس شورای عالی بیمه از آمادگی بیمه مرکزی برای تکمیل زیرساخت ها و فرایند بهبود خدمت رسانی شرکت های بیمه و صندوق های تحت نظارت، خبر داد و افزود: نگاه ما به مجموعه ها و بنگاه های بیمه نگاهی تحول خواهانه و تعامل گرایانه است و امیدواریم دامنه این تعاملات به دستگاه های متناظر در قوای سه گانه نیز تعمیم یابد.

دکتر استادهاشمی با تاکید بر ادامه نشست های تخصصی بین بیمه مرکزی و ارکان دیگر صنعت گفت: هر چقدر مباحث و چالش های بیمه در فضای کارشناسی دنبال شود، تصمیمات و مصوبات کارآمدتری را به همراه خواهد داشت.

سکاندار صنعت بیمه با اشاره به این مطلب که تلفیق تجربه و جوانی می تواند روند رو به رشد بیمه را تسریع کند، خاطرنشان کرد: صنعت بیمه دارای گنجینه گرانبهایی از پیشکسوتان است که باید از دانش فنی و تجربیات آنها در تربیت نیروی انسانی کارآمد استفاده شود.

رئیس شورای عالی بیمه از تدوین پیوست فناوری برای آیین نامه ها به عنوان یک اصل مهم یاد کرد و افزود: آیین نامه ها با نگاه آینده پژوهانه و با بهره گیری از فناوری های نوین بازنگری و تدوین می شود.

وی در پایان در خصوص ظرفیت های مغفول صنعت بیمه، شیوه های نوین نظارتی، هم اندیشی ارکان صنعت، حمایت از نوآوری ها و همچنین فرهنگسازی در عرصه بیمه، دیدگاه های خود را بیان کرد.

شایان ذکر است در این دیدارها مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و هیات عامل صندوق تامین خسارت های بدنی، صندوق حوادث طبیعی ساختمان و شرکت بیمه اتکایی ایرانیان با تبریک انتصاب ایشان و دو تن از اعضای جدید هیات عامل بیمه مرکزی به طرح مسائل و گزارش عملکرد مجموعه های متبوع خود پرداختند.

گفتنی است در این ملاقات ها اعضای هیات عامل بیمه مرکزی نیز حضور داشتند.

منبع: بیمه مرکزی

545302