اظهارات خوشکلام خسروشاهی مدیرعامل بیمه مرکزی در بازدید از خبرگزاری ایرنا؛

استثنای «جنگ» از بیمه‌نامه‌ها برداشته شد! حمایت بی‌سابقه بیمه مرکزی از زیان دیدگان جنگ ۱۲ روزه

رئیس کل بیمه مرکزی در بازدید از خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که صنعت بیمه با برداشتن استثنای جنگ از بیمه‌نامه‌ها در جریان جنگ ۱۲ روزه اخیر، همدلی و همراهی ویژه‌ای با زیان‌دیدگان داشته است. همچنین با ارزیابی خسارت بیش از ۱۷۸۶ خودرو آسیب‌دیده به مبلغ ۱۵۸ میلیارد تومان، بخشودگی جرایم بیمه‌ای وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه به مدت یک ماه و برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی بیمه‌های سایبری، بیمه مرکزی نشان داد که در بحران‌ها و تحولات، نقش کلیدی و مسئولانه‌ای ایفا می‌کند
تصویر استثنای «جنگ» از بیمه‌نامه‌ها برداشته شد! حمایت بی‌سابقه بیمه مرکزی از زیان دیدگان جنگ ۱۲ روزه

به گزارش سایت خبری پُرسون، پرویز خوشکلام خسروشاهی در حاشیه بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) در گفت‌وگو با خبرنگار این رسانه، اظهار داشت: بخشودگی جرایم به مدت یک‌ماه نیز با همین هدف برای دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه درنظر گرفته شده است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ایفای تعهدات حرفه‌ای و مسئولیت‌های اجتماعی صنعت بیمه از ارزیابی ۱۷۸۶ خودروی آسیب دیده در جنگ تحمیلی اخیر با خسارت ۱۵۸ میلیارد تومان از سوی صنعت بیمه خبر داد و افزود: گزارش ارزیابی خسارات خودروهای آسیب دیده پس از نهایی شدن برای اخذ تصمیم نهایی در اختیار مقامات ذیربط قرار می گیرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اراده بیمه مرکزی برای راه‌اندازی بیمه‌های سایبری در کشور گفت: برای پوشش بیمه‌نامه حوادث سایبری به داده‌های گسترده و کامل جهت ارزیابی ریسک نیاز داریم و در صورت تأمین این مؤلفه می‌توانیم به طراحی و ارائه محصول متناسب اقدام کنیم. هر چند امر دشواری است اما پیگیری جهت تحقق این امر در حال انجام است.
وی افزود: حتی اخیراً در شورای عالی بیمه تأسیس یک شرکت بیمه و فعالیت در رشته‌های بیمه پرمشتری را منوط به فعالیت عملی آن در خصوص بیمه سایبری کردیم.
خسروشاهی در خصوص احتمال ادغام برخی شرکت‌های بیمه، تصریح کرد: شرکت مشکل‌دار و ناتراز داریم اما تاکنون هیچ یک از شرکت‌های بیمه به مرحله‌ای که ضرورتاً نیازمند ادغام در شرکت‌های دیگر باشد نرسیده است.
وی در همین راستا افزود: ثبات بازار بیمه برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با پایش مستمر توانگری مالی و ریسک‌پذیری شرکت‌ها و کنترل بقیه مولفه ها، سعی می کنیم صنعت بیمه بدون ناپایداری به فعالیت خود ادامه دهد.
پرویز خوشکلام خسروشاهی با بیان این مطلب که نظارت قدرتمند بر فعالیت شرکت‌های بیمه از آسیب به سایر شرکت‌های بیمه پیشگیری می‌کند، خاطرنشان کرد: پیش از ورود بیمه‌گران جدید، صلاحیت مدیران، کیفیت و کمیت پذیرش تعهدات و رویکردهای شرکت بررسی می‌شود تا احتمال بحران به حداقل برسد.
وی با تشریح عملکرد صنعت بیمه در حادثه هرمزگان به اهمیت دریافت پوشش مناسب برای ریسک‌های کشور تأکید کرد و گفت: صنعت بیمه بدون دریافت کمک از دولت در چارچوب مقررات و اصول حرفه‌ای فعالیت می‌کند و برای کاهش دغدغه‌های دولت در چارچوب‌های حرفه‌ای و اقتصادی نیز از آمادگی کافی برخوردار است.
رئیس کل بیمه مرکزی از گسترش ابزارهای الکترونیکی در زمینه فروش بیمه‌نامه به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر یاد کرد و گفت: نهاد ناظر صنعت بیمه با هرگونه ابزار فناوری جدید برای تسهیل امر بیمه‌گری موافق است اما همچنان در دوران گذار، حمایت از خانواده دویست و پنجاه هزارنفری شبکه فروش را در دستور کار خود خواهد داشت.
رئیس کل بیمه مرکزی با تأکید بر ضرورت صادرات و واردات اتکایی با کشورهای دوست و همسایه اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل تحریم‌ها، برای شرکت‌های بیمه ایرانی امکان اخذ رتبه‌بندی‌های بین‌المللی وجود ندارد که در سفر اخیر به روسیه، راهکارهایی را در این حوزه ارائه داده‌ایم.
رئیس شورای عالی بیمه، ارائه نرخ نامتناسب با ریسک را از مشکلات جدی صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: کنترل توانگری و کفایت سرمایه و ذخایر بیمه‌ای و همچنین نظارت دقیق بر فرایند پرداخت خسارت می‌تواند برای مهار این مشکل روش مؤثری باشد.
وی از تهیه نرخ‌نامه پایه در آینده نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: این راهکارهای کوتاه‌مدت برای ثبات صنعت بیمه مفید است اما باید این حقیقت در جامعه بیمه‌گران نهادینه شود که کیفیت صدور بیمه‌نامه از پرتفومحوری، اهمیت بیشتری دارد.
شایان ذکر است که رئیس کل بیمه مرکزی و هیأت همراه پس از دیدار با حسین جابری انصاری _ مدیرعامل ایرنا_ و حضور در بخش‌های مختلف این رسانه با خبرنگار ویژه اقتصادی نیز گفت‌وگو کرد.

منبع: روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی

1000941

سازمان آگهی های پُرسون