در قالب طرح مهر برای مهر؛

تشکیل کلاس درس برای دانش‌آموزان بستری در بیمارستان ابوذر اهواز

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نخستین کلاس درس برای آموزش به دانش‌آموزان بستری در بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی "ابوذر اهواز" در قالب طرح "مهر برای مهر" راه اندازی شد.
تصویر تشکیل کلاس درس برای دانش‌آموزان بستری در بیمارستان ابوذر اهواز

به گزارش سایت خبری پرسون، مسعود حمیدی‌نژاد روز سه‌شنبه بیان‌کرد: در این طرح، آموزش و پرورش خوزستان با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر استان، کلاس‌های درس را در بیمارستان‌ها برای آموزش به دانش‌آموزان بیمار که از مدرسه جا مانده‌اند بر پا می‌کند.

وی با بیان اینکه این اقدام برای نخستین بار در استان عملیاتی شده افزود: از دانشگاه‌های علوم پزشکی استان و اهواز درخواست می‌شود آموزش و پرورش را در این مسیر همراهی کنند.

حمیدی‌نژاد جلوگیری از بازماندگی تحصیلی و کاهش آسیب به سطح علمی و آموزشی دانش‌آموزان را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه عقب ماندن از کلاس‌های درسی و آسیب‌های روحی از جمله تبعات ایجاد شده برای دانش‌آموزان بستری محسوب می‌شود گفت: معلمان تعیین شده برای تدریس در بیمارستان‌ها، باید آموزش‌های خاص و نکات روانشناسی را برای برخورد با دانش آموز مبتلا به بیماری فرا بگیرند.

وی با اشاره به توسعه کلاس درس در بیمارستان‌های استان برای دانش آموزان بستری ادامه‌داد: حدود ۵۰۰ معلم خادمیار در مناطق مختلف استان به‌عنوان خیر آموزشی به دانش آموزان نیازمند، آموزش می‌دهند که می‌توان از این نیروهای ارزشمند و فداکار نیز برای کلاس‌های درس در بیمارستان‌ها استفاده کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان اضافه‌کرد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون ۵۰ هزار بسته حمایت آموزشی در بین دانش‌آموزان نیازمند استان توزیع شد که تا پایان امسال به یکصد هزار بسته خواهد رسید.

در سال تحصیلی گذشته ۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل به کلاس درس برگردانده شدند.

جامعه دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در هشت هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

منبع: ایرنا

533091