رژیم مخفیانه ای که راز کاهش وزن پایدار است

دانستن نتیجه مطالعه‌ای تازه که نشان می‌دهد تغییرات کوچک، اما مداوم در مصرف غذا می‌تواند تاثیر قدرتمندی بر وزن شما داشته باشد و برای تان دلگرم کننده خواهد بود.
تصویر رژیم مخفیانه ای که راز کاهش وزن پایدار است

به گزارش سایت خبری پرسون، نتایج تحقیقات دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که اپلیکیشن‌های مربوط به غذای آماده که مواد غذایی را در اندازه‌های کوچکتری ارائه می‌دهند باعث می‌شوند محتوای کالری غذا‌های آماده تا ۱۵ درصد یا ۲۰۹ کالری در هر سفارش کاهش یابند.

به نقل از دیلی تلگراف، دکتر "فیلیپو بیانچی" محقق نویسنده مقاله مرتبط با این مطالعه می‌گوید: "مداخله‌های ساده‌ای که در آن چه می‌خوریم تغییراتی کوچک ایجاد می‌کند، می‌تواند به کاهش چاقی کمک کند البته اگر در مقیاس صحیح انجام شود".

"سام رایس" متخصص تغذیه با این نظر موافق است و می‌گوید:" به اصطلاح تراشیدن و اصلاح کالری می‌تواند یک ابزار موثر برای کنترل وزن باشد، زیرا می‌توانید آن را در زندگی روزمره بگنجانید. با کم کردن ۳۰۰ کالری در روز هر، طی ۱۱ روز ۰.۴ کیلوگرم وزن کم خواهید کرد. اگر این میزان را به ۵۰۰ کالری در روز برسانید و یک فرد به طور متوسط ظرف هفت روز، به این هدف دست خواهد یافت یا به عبارتی ۶ کیلوگرم ظرف مدت شش ماه".

در ادامه نحوه کاهش وزن بدون احساس کمبود را ذکر می‌کنیم:

رژیم مخفیانه ای که راز کاهش وزن پایدار است

شیرینی صبحگاهی را ترک کنید

میزان کاهش کالری: ۳۴۰

انجمن رژیم غذایی بریتانیا اشاره می‌کند که اکثر شیرینی‌ها کالری بالایی دارند. بهتر است صبحانه را در خانه درست کنید. جو دوسر، ماست با میوه، فرنی، غلات بر پایه جو دوسر یا یک تکه نان تست خمیر ترش در حدود ۱۵۰ کالری دارند.

رژیم مخفیانه ای که راز کاهش وزن پایدار است

وعده غذایی مناسب برای ناهار را دریافت کنید

کاهش کالری: ۳۰۰
یک وعده غذایی کلاسیک ساندویچ، چیپس و نوشیدنی شیرین می‌تواند حدود ۸۰۰ کالری داشته باشد. در مقابل، یک ساندویچ تهیه شده با نان قهوه ای، حاوی ماهی تن و ذرت شیرین یا ماهی قزل آلا و شاهی را انتخاب کنید. ساندویچ‌ها را با مقدار زیادی پنیر، سس مایونز یا گوشت فرآوری شده پر نکنید و چیپس و نوشیدنی‌های گازدار خاوی قند را با آبمیوه و آب جایگزین کنید. این گونه ۳۰۰ کالری کم‌تر مصرف خواهید کرد.


رژیم مخفیانه ای که راز کاهش وزن پایدار است

روغن‌های اسپری را در آغوش بگیرید

کاهش کالری: ۳۰۰
روغن اسپری حاوی تنها یک کالری در هر اسپری است در حالی که یک قاشق غذاخوری روغن حدود ۱۰۰ کالری است. با جایگزین کردن روغن‌های سنتی و سایر چربی‌ها با روغن اسپری می‌توانید از مصرف ۳۰۰ کالری بکاهید.

رژیم مخفیانه ای که راز کاهش وزن پایدار است

آجیل خود را بشمار

کاهش کالری: ۲۰۰
آجیل سرشار از چربی‌های اشباع نشده خوب است، اما کالری بالایی نیز دارد. سه آجیل برزیلی، ۱۶ بادام هندی، ۱۳ گردو یا ۲۳ بادام ۲۰۰ کالری دارد. دو مشت آجیل حاوی ۴۰۰ کالری است. در نتیجه، سعی کنید آجیل‌ها را در کاسه‌ای کوچک اندازه بگیرید.

رژیم مخفیانه ای که راز کاهش وزن پایدار است
غذا‌های آماده را محدود کنید

کاهش کالری: ۵۰۰
هر نوع غذای آماده احتمالا دارای چربی، کالری و نمک بیشتری نسبت به یک وعده غذایی خانگی است که اغلب ۵۰۰ کالری بیش‌تر را شامل می‌شود. توصیه می‌شود از غذا‌های آماده بیرون بیش از یکبار در هر دو هفته استفاده نکنید و برای کسانی که مبتلا به کلسترول بالا یا مشکلات قلبی و عروقی هستند مصرف این گونه غذا‌ها اصلا توصیه نمی‌شود.

رژیم مخفیانه ای که راز کاهش وزن پایدار است

در مورد پیتزا حساس باشید

کاهش کالری: ۱۰۰
راه‌هایی برای کاهش کالری در هنگام مصرف غذا‌های آماده وجود دارد. برای مثال، سفارش یک پیتزا با خمیر نازک به جای پیتزایی با خمیر ضخیم می‌تواند تا ۱۰۰ کالری مصرف کالری‌های شما را کاهش دهد، زیرا حاوی خمیر کمتری می‌باشد. چاشنی سبزیجات به جای گوشت‌های فرآوری شده نیز می‌تواند باعث کاهش ۱۰۰ کالری مصرفی در هر برش شود.

منبع: فرارو

532965