اعتراف دیر اما شیرین

گاهی برخی از مدیران ارشد طوری از اوضاع دفاع و تمجید می‌کنند که گویی از کرات دیگر به زمین آمدند و انبوه مشکلات را نمی‌بینند. انتقاد از عملکرد برخی از سازمانها و وزرا به معنی مخالفت با کلیت نظام نبوده و در صورت تداوم دفاعیات بی‌منطق از حرکات اداری و اجرایی، عاملی در جهت پذیرش معاندان خواهد شد. همانها که بعضی از واقعیات غیر قابل انکار را با بخش اعظمی از ادعاهای کذب ادغام کرده و رسانه‌های مختلف را پر میکنند.
تصویر اعتراف دیر اما شیرین

به گزارش سایت خبری پرسون، مجید ابهری در یادداشتی نوشت: اعتراف از نظر رفتار اجتماعی یعنی اقرار به نکات یا مسائلی که مجموعه ابعاد آن‌ها به نفع گوینده یا عامل نمی‌باشد. اولین نکته در اعتراف دارا بودن شهامت روح و قدرت فکر است. در مورد اعتراف باید گفته شود که به احتمال زیاد نتایج کوتاه یا دراز مدت آن ممکن است زیان یا زیان‌های متعدد به گوینده وارد نماید. دیر یا زود نتایج اعتراف درصورت تثبیت منافع مادی یا معنوی، ممکن است به نفع فرد یا گروهی از افراد و یا بخش قابل توجهی از جامعه باشد و در عوض به زیان دولت و حکام باشد. اگر از نگاه افلاطون دولت را از مردم جدا ندانیم، منافع وارده در بخش‌های مساوی و عادلانه قرار می‌گیرند.

اما اگر دولت و مردم را در بخش‌های مجزا ارزیابی کنیم آنگاه ورود سود و زیان به بخش‌های جدا و دور وارد می‌شود. بقول معروف خالی کردن پشت مردم و حمایت به هرگونه و به هر حال از دولت، موجب فاصله گرفتن آحاد جامعه از کلیت نظام و بدبینی به مردمی بودن نظام اجرایی می‌گردد. اقرار جانانه ریاست قوه مقننه از قابل دفاع نبودن کارنامه دولت و مجلس هرچند دیر هنگام ولی مرهمی بر زخم‌های اقشار فرودست جامعه می‌باشد.

گاهی برخی از مدیران ارشد طوری از اوضاع دفاع و تمجید می‌کنند که گویی از کرات دیگر به زمین آمدند و انبوه مشکلات را نمی‌بینند. انتقاد از عملکرد برخی از سازمانها و وزرا به معنی مخالفت با کلیت نظام نبوده و در صورت تداوم دفاعیات بی‌منطق از حرکات اداری و اجرایی، عاملی در جهت پذیرش معاندان خواهد شد. همانها که بعضی از واقعیات غیر قابل انکار را با بخش اعظمی از ادعاهای کذب ادغام کرده و رسانه‌های مختلف را پر میکنند. برخی از به ظاهر دوستان ودر واقع بدتر از دشمنان، اجازه نمی‌دهند نخبگان در اقتصاد وسرمایه‌گذاری و یا ارائه طرح‌های تولیدی و صنعتی وارد میدان شده و به کمک دولت و ملت بیایند. در صورتی که بهانه‌های بی‌اساس و من درآوردی مانع از حرکت‌های مفید می‌گردد. بی‌توجهی به نظریات علمی وتئوری‌های خلاق موجب طرد نخبگان شده و کشور را با مصایب و مشکلات متعدد روبرو خواهد ساخت.

اگر حرکت جدی و موثر در زمینه آبخیزداری و برنامه ریزی برای منابع آبی صورت نگیرد دیری نخواهد پایید که امواج خروشان کشاورزان سرگشته و فاقد منابع آبی راه فرار از روستاها را پیش خواهند گرفت. فقدان برنامه ریزی‌های علمی موجب حرکت بسوی کشت محصولات مصرف‌کننده آب مثل هندوانه و صیفی‌جات به خاطر طمع صدور و جلب دلار به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خواهد شد و در یک چشم بهم زدن قیمت یک لیتر آب از چند لیتر بنزین بالاتر رود. فرورفت زمین‌ها در مناطق فلات مرکزی همچون سرطان پیش می‌رود و عده‌ای که زالووار بر سفره واردات چسبیده و درمان هر کاستی را در توسل به واردات می‌بینند، فورا نسخه واردات را پیچیده و به نظر خودشان آبی بر آتش می‌ریزند. همین عده فراموش کردند که زمین وآب را نمی‌توان وارد کرد و به چشم بهم زدنی خاطرات تلخ و بیابانهای چسبیده به آن تکرار خواهند شد. مدیران ارشد و وزرای دولت باید رفتار ریاست مجلس را مورد مطالعه و الگو‌برداری قرار داده و بدور از نخوتهای گروه‌گرایانه به مردم و منافع ملی آن‌ها اندیشیده و قبول کنند که عمر و دوران زندگی کلید بازگشت ندارد.

منبع: آفتاب یزد

520868