این نشانه‌ها می‌گوید شما شخصیت بالغی دارید

فرد بالغ به راحتی از دست کسی عصبانی نمی‌شود و به جای آن، احساسات خود را فوراً کنترل می‌کند. اگر شخصیت بالغی داشته باشید احتمال اینکه کنترل احساسات خود را از دست دهید و واکنش مخربی داشته باشید کمتر است.
تصویر این نشانه‌ها می‌گوید شما شخصیت بالغی دارید

به گزارش سایت خبری پرسون، عبور از نوجوانی یا سن قانونی از شما به طور خودکار فرد بالغی نمی‌سازد. بعضی افراد رشد جسمی دارند اما رشد عاطفی نه و کماکان راهی طولانی برای رسیدن به بزرگسالی در پیش دارند. برای آنکه آنکه فرد بالغی محسوب شوید باید از ویژگی‌های بخصوصی برخوردار باشید که در ادامه از آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

۱- کنترل احساسات‌تان را در دست دارید

فرد بالغ به راحتی از دست کسی عصبانی نمی‌شود و به جای آن، احساسات خود را فوراً کنترل می‌کند. اگر شخصیت بالغی داشته باشید احتمال اینکه کنترل احساسات خود را از دست دهید و واکنش مخربی داشته باشید کمتر است.

۲- مسئولیت خودتان و اعمال‌تان را بر عهده می‌گیرید

ما هر روز تصمیمات و انتخاب‌هایی در زندگی خود داریم که تمامی آن‌ها با عواقبی همراه اند. یک فرد بالغ مسئولیت اعمال خود را بر عهده می‌گیرد. شما زمانی بالغ محسوب می‌شوید که همیشه مراقب خودتان، شادی‌تان و چیزهایی که به واسطه‌ی تصمیمات و انتخاب‌هایتان در مسیرتان قرار می‌گیرند، باشید.

۳- قدردان داشته‌هایتان هستید

یکی دیگر از خصوصیات افراد بالغ این است که به جای گله و شکایت از نداشته‌های خود، قدر داشته‌هایشان را می‌دانند. اگر فرد بالغی باشید داشته‌هایتان را دست کم نمی‌گیرید، چون می‌دانید که همه اینقدر خوش شانس نیستند.

۴- خودتان را همانگونه که هستید می‌پذیرید

پدیرفتن خود به همان شکل که هستیم کار ساده‌ای نیست، به ویژه زمانی که دیگران مدام به شما بگویند که باید تغییر کنید. اما اگر شخصیت بالغی داشته باشید، خودتان را همانگونه که هستید می‌پذیرید و احساس اعتماد به نفس می‌کنید. شما با خودتان راحت هستید، احساس حقارت نمی‌کنید و دل‌تان نمی‌خواهید برای راضی کردن دیگران کسی باشید که نیستید.

۵- می‌دانید که چقدر نمی‌دانید

هیچ کسی همه چیزدان نیست، اما برای آنکه بفهمیم چیزهای زیادی وجود دارد که ما آن‌ها را نمی‌دانیم، باید به بلوغ رسیده باشیم. یک فرد بالغ غرور را کنار می‌گذارد و مشتاق یادگیری است، حتی از کسی که از خود کوچک‌تر باشد.

۶- به فکر دیگران هستید و ملاحظه‌ی آن‌ها را می‌کنید

داشتن حس همدلی بخشی از یک شخصیت بالغ است. شما فکر دیگران را هم می‌کنید، نه اینکه همیشه خواست خودتان را در اولویت قرار دهید. شما از خودگذشتگی به خاطر دیگران را بر تلاش برای محقق کردن خواسته‌های خود ارجح می‌دانید. وقتی کسی به موفقیت و دستاوردی می‌رسد، به جای حسادت، خوشحال می‌شوید.

۷- متواضع و فروتن هستید

فرد بالغ اجازه نمی‌دهد هیچ موفقیتی او را مغرور کند. او در هر شرایطی با دیگران منصفانه و محترمانه رفتار می‌کند. و نیازی هم نمی‌بیند که دستاوردهایش را به رخ دیگران بکشد.

۸- از خود انعطاف نشان می‌دهید

همیشه همه چیز طبق برنامه پیش نمی‌رود اما اگر فرد بالغی باشید می‌توانید خودتان را با شرایط وفق دهید و واکنش به موقع داشته باشید. لجبازی، انعطاف ناپذیری، کج خلقی و سرزنش کردن دیگران، رفتارهایی هستند که تنها از آدم‌های غیربالغ سر می‌زنند.

۹- ذهن بازی دارید و دیگران را قضاوت نمی‌کنید

شما از اینکه از زاویه‌ی تازه‌ای به دنیا نگاه کنید استقبال می‌کنید و می‌توانید خودتان را جای دیگران بگذارید. به جای برچسب زدن به کسانی که با شما متفاوت اند، دوست دارید تلاش کنید متوجه شوید آن‌ها چه پیشینه‌ای دارند و فاصله‌ای که میان‌تان وجود دارد را از میان ببرید.

۱۰- می‌دانید که همیشه جای رشد و پیشرفت هست

وقتی فرد بالغی باشید هرگز به خود مغرور نمی‌شوید و فکر نمی‌کنید که دیگر بی‌عیب و نقص هستید یا دیگر برای رشد و پیشرفت پیر شده اید. شما اعتقاد دارید که همیشه جایی برای بهبود و ترقی هست. زندگی یعنی آموختن و شما می‌توانید همیشه برای تبدیل شدن به نسخه‌ی بهتری از خودتان تلاش کنید.

منبع: فرارو

507714