بحران آب؛ به زودی!

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیشگیری از بحران در فصل گرما صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف باید در اولویت مردم و مسئولان قرار گیرد.
تصویر بحران آب؛ به زودی!

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامرضا شریعتی با اشاره به کاهش منابع آبی کشور و ضرورت صرفه جویی در مصرف، بیان کرد: متاسفانه در سال جاری نیز در فصل بهار بارش چندانی نداریم و سبب ایجاد نگرانی در بین مسئولان حوزه آب و برق کشور شده است. اگر تمهیدات لازم اندیشیده نشود و صرفه جویی در دستور کار قرار نگیرد، در فصل گرما به شدت دچار مشکل خواهیم شد.

وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به وضعیت منابع آبی کشور باید بهینه ترین مصرف را با مدیریت صحیح از منابع آبی داشته باشم. صرفه جویی هم به مردم و هم به مسئولان باز می گردد. باید برنامه ای از سوی مسئولان امر تدوین شود تا شاهد صرفه جویی در مصرف باشیم. نکته حائز اهمیت این است که در حالی که در داخل سرزمین خود با مشکل تامین آب مواجه هستیم، هم از شمال و هم از جنوب در مجاورت دریا قرار داریم.

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مانند تمام کشورهایی که با مشکلات آبی مواجه هستند باید از منابع آبی موجود در دریاها استفاده بهینه را داشته باشیم. یک ایرادی که از گذشته به دولت ها وارد است این بوده که ما در شمال کشور منابع آبی خوبی داریم اما در طول سالیان گذشته برای استفاده از این منابع سرمایه گذاری مناسب صورت نگرفته است.

مهار آب در شمال کشور می‌تواند بخشی از کمبودها را جبران کند

این عضو کمیسیون عمران تاکید کرد: مهار آب در شمال کشور می تواند بخشی از کمبود منابع آبی را جبران کرده و دل نگرانی مردم را جبران کند. میانگین نرخ مهار آب در کشور ۵۰ درصد بوده که متاسفانه در استان های شمالی حدود ۱۰ درصد است. ما منابع آبی خوبی در شمال کشور داریم که با احداث سد می توانیم بخشی از کمبود ها را جبران کنیم.

شریعتی در پایان افزود: این انتقاد به دولتمردان وارد است که چرا در جاهایی که آب موجود است برای مهار و یا جمع آوری آن سرمایه گذاری نمی کنند. خیلی از استان های کشور امروز دچار کمبود جدی آب هستند. در وهله اول صرفه جویی در مصرف و در وهله دوم اعمال سیاست های صحیح مدیریتی دو اقدام حائز اهمیت است که باید با جدیت دنبال شود.

منبع: ایسنا

394323