آغاز تولید محصول جدید اقتصادی سایپا

از امکانات این خودرو می‌توان به فرمان کمکی برقی، رینگ ۱۴ اینچی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سنسور پارک عقب و چراغ روشنایی روز اشاره کرد.
تصویر آغاز تولید محصول جدید اقتصادی سایپا

به گزارش سایت خبری پرسون، سدان اقتصادی سهند سایپا که بنا بود در شرکت پارس خودرو تولید شود مدتی است وارد خطوط تولید این خودروساز شده است.

سهند که با استفاده از به روز رسانی پلتفرم X۲۰۰ طراحی شده است، وارد چرخه تولید پارس خودرو شده و به احتمال زیاد در ابتدای شش ماهه دوم سال وارد بازار می‌شود. شنیده‌ها حاکی از آن است که پارس خودرو برنامه جامعی برای تولید این خودرو دارد و به همین دلیل ورژن مجهز به گیربکس اتوماتیک سهند نیز در آینده نزدیک به تولید خواهد رسید.

سهند در واقع فیس لیفتی از ساینا به حساب می‌آیدکه به موتور M۱۵ تقویت شده مجهز است. این موتور با تغییرات فنی توان تولید ۹۰ اسب بخار و ۱۳۷ نیوتن متر کشتاور را دارد. قدرت در نسخه دنده‌ای از طریق جعبه دنده ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو می‌رسد و در نسخه اتوماتیک نیز گیربکس CVT اوظیفه انتقال قدرت را بر عهده دارد.

تولید سهند در خط تولید پارس خودرو

سهند در خط تولید پارس خودرو

سهند پارس خودرو محصولی مطابق با استاندارد‌های ۸۵ گانه است و به همین دلیل می‌تواند موارد مهم این استاندارد یعنی چراغ‌های روز، چراغ اتومات، نشانگز تعویض دنده (GSI)، مشانگر باد لاستیک (TPMS)، سیستم پایداری کنترل خودرو در زمین‌های لغزنده (Esc)، استاندارد تصادف با عابر پیاده و آلایندگی یورو ۵ را پاس کند.

هر چند پارس خودرو هنوز خبر رسمی از تولید این خودرو اعلام نکرده است، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که اولین نمونه‌های آزمایش سهند در این شرکت به تولید رسیده و تولید انبوه آن نیز به زودی آغاز می‌شود و براساس شنیده‌ها این خودروشش ماهه دوم سال وارد بازار می‌شود. این خودرو با قیمت مناسب نسبت به رقیبان چینی بازار می‌تواند سهم زیادی از بازار سدان‌های کوچک اقتصادی را به پارس خودرو اختصاص دهد.

سهند در خط تولید پارس خودرو

کابین و امکانات سهند

فضای داخل کابین سهند به خودرو اطلس شباهت دارد و دقیقا همان تریم دو رنگ در آن به کار رفته است. استفاده از این نوع رنگ بندی باعث شده تا فضای داخلی این خودرو نسبت به دیگر محصولات سایپا بروزتر به نظر برسد. انتظار می‌رود در نسخه فول آپشن این خودرو سدان امکاناتی نظیر سانروف، صندلی برقی راننده به همراه گرم کن، شیشه دودی عقب، سنسور باران و رادار نقطه کور به کار رفته باشد.

(عکس) آغاز تولید محصول جدید اقتصادی سایپا در خط تولید پارس خودرو ///

سهند در خط تولید پارس خودرو

از دیگر امکانات این خودرو می‌توان به فرمان کمکی برقی، رینگ ۱۴ اینچی، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، کیسه هوای راننده و سرنشین، سیستم تهویه الکترونیکی دستی، سنسور پارک عقب و چراغ روشنایی روز اشاره کرد.

منبع: فرارو

506493