موج کاهش قیمت در بازار مسکن شمال پایتخت

کاهش قیمت‌ها در بازارهای ارز و خودرو در اولین گام باعث افت قیمت‌های پیشنهادی در مناطق شمالی پایتخت شده و انتظار می‌رود این موج به سایر مناطق تهران برسد.
تصویر موج کاهش قیمت در بازار مسکن شمال پایتخت

به گزارش سایت خبری پرسون، اولین مرحله از شوک ریزش قیمت ارز در بازار مسکن مناطق شمالی تهران بروز پیدا کرد. بررسی‌ها نشان می‌دهد پس از سکته بازار ملک در پایتخت، نرخ های پیشنهادی در مناطق شمالی تهران بین ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش یافته است.

طولانی شدن فرآیند رکود فروش آپارتمان های بزرگ متراژ و لاکچری محله‌های شمال تهران باعث شده تا شتاب کاهش قیمت این نوع واحدها بیش از آپارتمان های کوچک واقع در مناطق جنوبی باشد.

در حال حاضر معاملات مسکن در تمامی مناطق تهران دچار رکود شده و واسطه‌های ملکی انتظار دارند در فاز دوم، ریزش قیمت‌ها به مناطق میانی همچون مناطق ۵، ۴ و ۸ سرایت کند؛ هرچند مقایسه نرخ های فروش در آگهی‌ها نسبت به ماه گذشته از کاهش تا ۱۰ درصدی قیمت های اعلامی در مناطق متوسط حکایت دارد. با توجه به نوسان شدید نرخ های پیشنهادی در مناطق میانی شهر تهران افت مجدد قیمت بسیار محتمل است.

تا ماه گذشته قیمت‌های اعلامی در محله های شمالی پایتخت بعضا از متری ۲۰۰ میلیون تومان فراتر رفته بود. هم‌اکنون نرخ ها در محدوده ۱۵۰ تا ۱۷۰ میلیون تومان است. در بعضی آگهی‌ها بر اساس موقعیت و امکانات، نرخ هایی در کانال متری ۱۰۰ میلیون تومان هم دیده می‌شود. تمایل برای فروش آپارتمان در مناطق میانی و شمالی تهران نیز افزایش یافته است.

از طرف دیگر قیمت‌های پیشنهادی در مناطق غربی تهران که در هفته‌های ابتدایی سال جاری در مواردی تا بیش از ۱۵۰ میلیون تومان در هر متر مربع افزایش یافته بود، هم‌اکنون تحت تاثیر افت انتظارات تورمی، کاهش یافته است. تعیین نرخ های بی‌قاعده در غرب تهران به گونه‌ای بود که قیمت‌ها بخصوص در بخش املاک نوساز بعضا با محله‌های شمالی پایتخت برابری می‌کرد.

488291